0
تاثیر رزماری در تقویت مو

تاثیر رزماری در تقویت مو

  • تاریخ انتشار: 09 بهمن 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

رزماری

رزماری نوعی گیاه چوبی با برگ های سوزنی شکل و بومی مدیترانه است. این گیاه از خانواده نعناع و معروف به اکلیل ‌کوهی است. رزماری نوعی سبزی با بوی مطبوع است، این گیاه همیشه سبز است و گل هایی به رنگ سفید، صورتی، آبی و گاهی بنفش دارد. نام علمی گیاه رزماری Rosmarinus officinalis است، در برابر گرما و خشکی بسیار مقاوم است و در نتیجه کشت آن در مناطق گرم و خشک رواج زیادی دارد. گیاه رزماری خواص درمانی فراوانی دارد و برای موها بسیار مفید است. در این ادمه این مقاله با خواص درمانی و مفید رزماری در تقویت موها آشنا می شویم.

 

خواص خارق العاده رزماری

  • تقویت رشد مو

عصاری رزماری سبب افزایش رشد مو می شود البته به نظر می‌رسد که عصاره‌ی رزماری برای درمان ریزش موی ناشی از برخی بیماری‌های خاص، عملکرد بهتری دارد.به طور کلی، رشد مجدد یا کاهش ریزش در هر صورت احتمالاً به دلیل محیط پوست سر و گردش خون آن است. در نتیجه عصاره‌ی رزماری می‌توانید در این زمینه مفید باشد.

  • تقویت مو

عصاره‌ی رزماری از مو در برابر آسیب و شکستگی محافظت می‌کند به همین دلیل بر ریزش مو تأثیر مثبت می‌گذارد. با استفاده از این عصاره در طولانی‌مدت، موها مستحکم‌تر، ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر می‌شوند و آسیب کمتری می‌بینند.

  • التهابات پوست

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی عصاره‌ی رزماری اسید کارنوزیک است که توانایی ترمیم کردن پوست و بافت‌های بدن را دارد. این ویژگی می‌تواند تحریک‌ شدگی و التهاب پوست سر را بهبود ببخشیده و در نتیجه باعث سلامت کلی پوست سر شود.

خواص خارق العاده رزماری

  • ریزش مو

 ریزش مو می‌تواند در اثر شکستگی یا آسیب، التهاب، پسوریازیس شدید یا اگزما یا زخم‌هایی ایجاد شود که در رشد و عملکردهای فولیکول تداخل ایجاد می‌کنند. عوامل استرس‌زا یا بیماری، واکنش‌های ایمنی از بدن، سن و تغییرات هورمونی یا شرایط ژنتیکی و همچنین درمان‌های پزشکی مانند شیمی درمانی، همگی می‌توانند از دلایل ایجاد ریزش مو باشند.(خرید انواع شامپو ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین دارو رسان)

  • شوره سر

عصاره‌ی رزماری می‌تواند از مشکلات مربوط به شوره‌ی سر پیشگیری کند و یک ماده ضد باکتری و ضد قارچی است. اگر مشکلات ناشی از قارچ یا باکتری باعث ریزش یا آسیب رساندن به مو باشد، این عصاره ممکن است رشد مو را نیز بهبود بخشد.

  • نرم کننده مو 

گیاه رزماری و عصاره آن را به موهای خود اسپری کنید این روش باعث نرمی موهای شما میشود.

چگونه از رزماری استفاده کنیم؟

چگونه از رزماری استفاده کنیم؟

  • روغن درمانی 

عصاره‌ی رزماری را با یک روغن پایه‌ی مورد نظر مانند روغن زیتون، بادام یا نارگیل، ترکیب کنید.می‌توانید از روغن های دیگری که به رشد مو کمک می‌کنند مانند روغن تخمه‌ی کدو را هم به آن بیافزایید.این ترکیب را روی پوست سر قرار دهید و پوست سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید.

  • عصاره رزماری و شامپو

می توانید مقداری از عصاره گیاه رزماری را در شامپو خود بریزید و با هر بار استحمام از آن استفاده کنید.البته این روش به میزانی که عصاره رزماری به تنهایی تاثیر گذار است تاثیر ندارد.

  • محصولات تهیه شده با عصاره رزماری

این روزها محصولات زیادی از عصاره‌ی رزماری تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید از خواص آن استفاده کنید، محصولاتی را تهیه کنید که در آن از عصاره های رزماری استفاده شده باشد و تخصص درمان آن برروی موهای سر باشد چون بسیاری از محصولات ممکن است فقط به اندازه‌ ای از عصاره رزماری استفاده شده باشد که بوی مطبوعی داشته باشد.

دیگر خواص رزماری

دیگر خواص رزماری

  • آنتی‌اکسیدان

چای رزماری منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضدالتهابی و ضدمیکروبی است. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر آسیب‌های اکسداتیو و التهاب‌ها محافظت می‌کنند. این آسیب‌ها می‌توانند بیماری‌های مزمنی مثل سرطان، بیماری قلبی و دیابت نوع دو ایجاد کنند. خواص آنتی‌اکسیدانی چای رزماری به خاطر وجود رزمارینیک اسید و کارنوزیک اسید آن است. مقاله پیشگیری و درمان سرطان پروستات را مطالعه کنید.

  • قند خون

قند خون اگر درمان‌ نشده باقی بماند می‌تواند به چشم، قلب، کلیه و سیستم عصبی آسیب برساند. به همین دلیل بسیار مهم است که افراد مبتلا به دیابت، قند خون خود را کنترل کنند. ترکیبات موجود در چای رزماری می‌تواند قند خون بدن را کاهش دهد و در کنترل سطح قند خون در مبتلایان به دیابت، تأثیرگذار باشد.

  • خلق و خو

بیشتر ما در طول زندگی ممکن است استرس و اضطراب را تجربه کنیم. نوشیدن چای رزماری و استشمام رایحه‌ی آن می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهبود ببخشد و حافظه را تقویت کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری