0
مزایا و معایب قرص مگنیفورت

مزایا و معایب قرص مگنیفورت

  • تاریخ انتشار: 14 اسفند 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

استخوان ها 

ضعف در عضلات، پوکی و شکنندگی استخوان‌ها و ضعف اعصاب،هر یک  به علت کمبود میزان منیزم در بدن شما می باشد.ماده معدنی بسیار ضروری ای که بدون آن بدن ما قادر به عملکرد طبیعی خود نخواهد بود.۶۰% کل منیزیم موجود در بدن، در استخوان‌ های ما وجود دارد. در بسیاری از ما کمبود جدی آن به همراه بعضی از ویتامین‌ ها، عواقبی را به همراه آورده است که بی آنکه بدانیم زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرا داده است.

 

قرص مگنیفورت چیست؟

خواص قرص مگنیفورت با ماده‌ های موثر منیزیم، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B1 و ویتامین K2 به عنوان یک مکمل تغذیه‌ای در موارد کمبود منیزیم بدن و سایر ویتامین‌ ها نقش بسیار مثبتی را ایفا نموده و برای داشتن عضلات، استخوان و سیستم عصبی سالم به فرد کمک می‌کند.منیزیم موجود در قرص مگنیفورت منشا دریایی داشته و از تلخیص آب دریا بدست می‌آید. منیزیم دریایی یا منیزیم مارین همراه با چندین ریزمغذی کمیاب موجود در آب دریا در این مکمل تغذیه‌ای، علاوه بر افزایش جذب موثر منیزیم، به‌عنوان کوفاکتور در انجام واکنش‌ های بیولوژیک بدن نیز ضروری هستند.خرید قرص مگنیفورت از داروخانه آنلاین دارورسان

قرص مگنیفورت چیست؟

ترکیبات موجود در قرص مگنیفورت

منیزیم 150 میلی گرم
ویتامین B1 99 میلی گرم
ویتامین B6 20 میلی گرم
ویتامین K2 500 میکرو گرم
ویتامین D3 400 واحد
  • منیزیم

 انرژی سلولی و سنتز پروتئین‌ ها و اسید های نوکلئیک به میزان زیادی به وجود منیزم در بدن وابسته است. از علائم و عوارض کمبود منیزم می‌توان به اسپاسم عضلات، بی اشتهایی، حالت تهوع، اسهال، احساس گیجی و پارتزی یا احساس سوزن سوزن شدن و سوزش در پوست اشاره کرد.

  • ویتامین B1

ویتامین B1 یکی از ویتامین‌ های محلول در آب است که اولین بار به عنوان درمان بیماری بری بری شناخته شد. تیامین نقش مهم و حیاتی در متابولیسم و سوخت و ساز کربوهیدرات‌ ها و عملکرد عصبی بدن بازی می‌کند. ویتامین B1 که با مصرف مگنیفورت به میزان زیادی تامین می‌شود، در بسیاری از مواد غذایی با چگالی اندک یافت می‌شود. 

ترکیبات موجود در قرص مگنیفورت

  • ویتامین B6

ویتامین B6 یا پیرودیکسین نیز مانند تیامین، از ویتامین‌های خانواده B بوده و محلول در آب است. نقش اصلی این ویتامین سوخت و ساز پروتئین‌ها است. پرودیکسین نیز به وفور در بسیاری از مواد غذایی ماند گوشت‌ها، غلات، سبزی‌ها و دانه‌ها یافت می شود.

  •  ویتامین K2

تامین ویتامین K2 برای بدن یکی از فواید قرص مگنیفورت است. وجود این ویتامین یکی از نیازهای کاملا ضروری بدن برای حفظ استحکام استخوان‌ها و سلامت رگ‌ها و شریان‌ها است. این ویتامین کلسیم را از چرخه خون کسب کرده و از آن برای رشد و استحکام استخوان‌ها بهره می‌گیرد. به این ترتیب ویتامین K2 مانع رسوب کلسیم در شریان‌ها، کلیه‌ها و سایر اندام‌های حساس خواهد شد. 

  •  ویتامین D3

نقش بیولوژیکی ویتامین D تنظیم سطح کلسیم و فسفات در بدن است. ویتامین D3 در اثر واکنش‌ های فوتو شیمیایی اشعه‌های فرابنفش نور خورشید در پوست ساخته می‌شود. با توجه به نقش موثری که این ویتامین در سلامتی ایفا می‌کند، افرادی که به میزان کافی از نور خورشید بهره نمی برند، می‌توانند آن را از طریق مصرف مکمل های مگنیفورت تامین کنند.

 

فواید قرص Magnifort

  • تقویت عملکرد مفاصل
  • کمک به استحکام استخوان‌ها
  • کاهش علائم مسمومیت الکلی
  • کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی
  • پیشگیری و درمان نوروپاتی‌های محیطی
  • کمک به تنظیم قند خون، فشار خون و ضربان قلب
  • کاهش شدت و دفعات گرفتگی‌ های عضلانی دردناک
  • کمک به اعصاب مرکزی و بهبود عملکرد ماهیچه‌ ها
  • موثر در پیشگیری و بهبود انواع سردردها از جمله میگرن

فواید قرص Magnifort

دستور مصرف قرص مگنیفورت

شرکت سازنده مگنیفورت مصرف روزانه ۱ یا ۲ عدد از این محصول را مجاز دانسته است. در بسته‌بندی این فرآورده ۳۲ عدد کپسول موجود است که جهت بهبود عملکرد عضلات و اعصاب می‌توان از آن بهره گرفت. مصرف مگنیفورت بیش از دوز ذکر شده مجاز نیست مگر اینکه پزشک دستور دیگری داده باشد.

 

قرص مگنیفورت چه عوارضی دارد؟

اگر از این قرص  بیش از مقدار توصیه شده استفاده کنید، عنصر منیزیم و ویتامین‌ های موجود در محصول بیش از اندازه در بدن افزایش می‌یابند و سبب بروز برخی عوارض می شود. در میان ترکیبات مگنیفورت ویتامین‌های D3 و K2 محلول در چربی هستند و تجمع بیش از حد آنها بیش از ویتامین‌های B می‌تواند عارضه جانبی به وجود آورد.ممکن است موجب کاهش فشار خون شده و با علائم دیگری همچون سرگیجه و ناراحتی‌های گوارشی همراه باشد.

 

قرص مگنیفورت برای ریزش مو  مناسب است ؟

به جز ویتامین‌ ها برخی املاح معدنی مانند آهن، زینک و منیزیم نیز در حفظ سلامت ساختار مو نقش دارند. منیزیم عملکرد فولیکول مو را بهبود بخشیده و به این طریق به افزایش استحکام ساختار تارهای مو کمک می‌کند. بنابراین فواید قرص مگنیفورت حتی در ریزش مو نیز می‌تواند دیده شود.همچنین ویتامین B6 نیز در کاهش ریزش مو نقش دارد به طوری‌که کمبود این ماده مغذی می‌تواند یکی از عوامل طاسی در مردان باشد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری