0
خواص شگفت انگیز جوانه گندم

خواص شگفت انگیز جوانه گندم

  • تاریخ انتشار: 13 دی 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

جوانه گندم

جوانه گندم بخشی از مغز گندم است و فواید زیادی بر سلامتی دارد.از آنجا که مواد مغذی ضروری و انواع زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی دارد، خواص جوانه گندم بسیار زیاد است. منبع عالی از پروتئین های گیاهی، همراه با فیبر و چربی های سالم،همچنین منبع خوبی از منیزیم، روی، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر است.

 

خواص شگفت انگیز جوانه گندم 

  • لخته خون

ویتامین E و بسیاری از اجزای دیگر موجود در جوانه گندم به عنوان آنتی اکسیدان ها مفید هستند. آنتی اکسیدان به مقابله با مولکول های سرکش اکسیژن در خون کمک می کنند که می تواند به سلول های ویژه ای حمله کرده و آسیب های مختلفی ایجاد کنند. علاوه بر اینکه راه خوبی برای مبارزه با سرطان و دیگر شرایط وجود دارد، آنتی اکسیدان ها که در جوانه گندم وجود دارند به مقابله با هر گونه لخته های خونی که در سیستم وجود دارد کمک خواهند کرد.

  • افزایش وزن و کاهش وزن

جالب است بدانید جوانه گندم پرخاصیت توانایی هر دو را دارد تنها کافیست به این روش از آن استفاده کنید :برای لاغری پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا و برای اضافه وزن و چاق شدن پودر جوانه گندم همراه ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید.

  • تقویت مو

 جوانه گندم در ریزش مو و ترمیم موهای آسیب دیده عالی عمل می کند برای همین از آن در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی تقویت مو استفاده فراوان می شود.( مقاله پنج راهکار طبیعی و آسان برای نگهداری و تقویت مو را مطالعه کنید)

خواص شگفت انگیز جوانه گندم 

  • مشکلات پوستی

روغن جوانه گندم به داشتن پوست سالم کمک می کند زیرا از بسیاری از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس اگزما و پوست خشک جلوگیری می کند.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مراقبت و درمان پوست خشک را مطالعه کنید.

دستگاه گوارش

جوانه گندم غنی از فیبر است. یکی از مهم ترین وظایف فیبرحفظ دستگاه گوارش می باشد و باعث جلوگیری از تجمع شده که ممکن است موجب مشکلات شکمی شود و در نهایت منجر به کیست، تومورها و یا انواع مختلف سرطان شود. با خوردن دوزهای معمول از جوانه گندم به شما کمک می کند که سیستم بدن آرامی کار کند و از بروز هر کدام از این مشکلات پیش گیری کنید.

  • دیابت

اسید فولیک مقادیر بالایی در جوانه گندم وجود دارد که باعث می شود این غذا موثر در برابر دیابت شود. اسید فولیک میزان هموسیستئین را در بدن کاهش می دهد و بنابراین خطر بسیاری از بیماری های مزمن نظیر دیابت و اختلالات عروقی را کاهش می دهد. یک مکمل روزانه از جوانه گندم در رژیم غذایی به شدت برای افراد در معرض خطر توسعه چنین بیماری هایی توصیه می شود.خرید انواع مکمل و محصولات مناسب افراد دیابتی از داروخانه آنلاین دارورسان.

  • اسید های چرب ضروری

اسید چرب ضروری آلفا اسید لینولنیک در روغن جوانه گندم با التهاب مقابله می کند در حالی که از سیستم های قلبی عروقی و سیستم ایمنی محافظت می کند. روغن جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب ضروری دیگر مثل اسید استاریک است که اثرات مثبت بر روی پروفایل های چربی دارد و اولئیک اسید تولید که از قلب محافظت می کند.

خواص شگفت انگیز جوانه گندم 

  • سیستم ایمنی 

جوانه گندم در همه انواع مواد غذایی به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. پروتئین موجود در جوانه فعالیت آنتی اکسیدان ها در بدن را افزایش می دهد. این امر مانع آسیب بافت بدن و از بین بردن هر گونه ارگانیسم عفونی می شود در نتیجه مکانیزم دفاعی بدن را بهبود می بخشد.

  • موهای سالم

موهای سالم با اضافه کردن ویتامین E به رژیم غذایی به دست می آید. اگر بدن از ویتامین E محروم بماند، موهایتان خشک می شود و آن ها به راحتی می شکنند بنابراین اگر می خواهید موهای قوی، سالم و براق داشته باشید، روغن جوانه گندم می تواند این کار را انجام دهد. این به این دلیل است که روغن جوانه گندم منبع اصلی ویتامین ای است. شما هم می توانید آن را به شکل روغن، کپسول یا حتی دانه ها استفاده کنید. این به شما کمک می کند سالم بمانید و همچنین رشد مو را تقویت خواهید کرد.

  •  سیستم عصبی

جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به تنظیم سیستم عصبی کمک می کند. شما را پر انرژی می کند و همچنین استرس را تا حد زیادی کاهش می دهد زیرا دارای  ویتامین B نیز می باشد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری