0
همه چیز درباره خواص روغن نارگیل

همه چیز درباره خواص روغن نارگیل

  • تاریخ انتشار: 15 آذر 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن هایی است که درجه اشباع بالایی دارند. این روغن به طور سنتی از نارگیل های نارس یا مغز نارگیل خشک شده (کوپرا: Copra) استخراج می شود.یکی از برجسته ترین دلایل محبوبیت روغن نارگیل، فواید آن برای مو است.روغن نارگیل در سراسر جهان، علاوه بر داشتن ارزش غذایی و فواید زیبایی، به عنوان یک روغن ماساژ عالی و مرطوب کننده ی پوست نیز مطرح است.

 

اسید های چرب موجود در روغن نارگیل

  • لوریک اسید: 49%
  • میریستیک اسید: 18%
  • کاپریلیک اسید: 8%
  • پالمیتیک اسید: 8%
  • کاپریک اسید: 7%
  • اولئیک اسید: 6%
  • لینولئیک اسید: 2%
  • استئاریک اسید: 2%

با توجه به مقادیر بالا، حدود 90% از اسیدهای چرب روغن نارگیل را اسیدهای چرب اشباع تشکیل می دهند و این روغن حاوی مقادیر اندکی از اسیدهای چرب غیر اشباع است.

خواص روغن نارگیل برای پوست مو

خواص روغن نارگیل

  • مو

روغن نارگیل بهترین روغنی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. محافظت از مو در مقابل حرارت، ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مو از خواص این روغن است. روغن نارگیل (به دلیل داشتن ویژگی حفظ رطوبت) در موهای شما باقی می‌ماند و تبخیر نمی شود. به همین دلیل، استفاده از روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روش های درمان مو است.

  • لب

ترک های روی لب ظاهر را ناخوشایند می کنند و موجب نگرانی و ناراحتی شما می شوند. مصرف ژل های شیمیایی برای لب در طولانی مدت زیانبار و سمی است. برخی از انواع ژل ها خوراکی اند، اما حتماً به دلیل شیمیایی بودن آن، تمایلی به خوردن آنها ندارید.روغن نارگیل جایگزین مناسبی است، خیلی سریع عمل می کند. علاوه بر این، اگر آن را بخورید، نه فقط مضر نیست، بلکه از فواید آن بیشتر بهره مند می شوید.

  • بیماری الزایمر

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی پیشرونده است که باعث کوچک شدن مغز (آتروفی) و مرگ سلول های مغزی می شود . بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است.این بیماری به طور کلی باعث کاهش مداوم مهارت های تفکر،رفتاری و اجتماعی در فرد میشود . به طور کلی توانایی فرد برای عملکرد مستقل کاهش میابد و فرد در به افسردگی نیز دچار میشود .

بسیاری از ترکیبات ونیز مواد معدنی و طبیعی وجود دارند که قادر میباشند تا حدودی از روند آلزایمر نیز جلوگیری کنند. یکی از این مواد طبیعی برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر روغن نارگیل است . این روغن طبیعی دارای ترکیب خاصی به نام MCFA است .

این ساختار خاص توسط کبد باعث ایجاد کتون در بدن میشود . این ترکیب خاص تولید انرژی و نیز فعالیت مغز را افزایش میدهد . جالب است بدانید این ترکیب خاص نیازی به گلوکز برای تبدیل شده به انرژی ندارد . مغز بیماران مبتلا به آلزایمر توانایی ساخت انسولین را از دست میدهند . بنابراین کتون‌های تولید شده از روغن نارگیل می ‌تواند منبع جایگزینی از انرژی برای کمک به عملکرد مغز باشد . از این رو با استفاده از این روغن جادویی میتوانیم تا حدودی از پیشرفت بیماری نیز جلوگیری کنیم .

  • فشار خون بالا 

فشار خون بالا یک بیماری شایع است که در آن نیروی طولانی مدت خون به دیواره عروق شما به اندازه کافی زیاد است . این بیماری در نهایت ممکن است سلامتی بدن را به خطر انداخته و نیز بیماری قلبی ایجاد کند . روغن طبیعی در طب سنتی نیز وجود دارند که میتوانند از قلب و نیز بدن در برابر بیماری ها مراقب کنند.روغن نارگیل سرشار از چربی‌ های اشباع شده طبیعی است. چربی اشباع شده نه تنها میزان کلسترول سالم بدن HDL را افزایش داده بلکه باعث کاهش کلسترول مضر LDL و تبدیل آن به HDL میشود . افزایش HDL در بدن باعث ارتقا سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری ‌های قلبی و کاهش تری گلیسرید در بدن میشود .

(برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله فشار خون بالا و راه های درمان آن را مطالعه کنید.)

روغن نارگیل و خواص های آن

  • شپش

شپش سر حشرات کوچکی هستند که از خون پوست سر انسان تغذیه می کنند . هجوم شپش سر اغلب کودکان را تحت تأثیر قرار میدهد . معمولاً این بیماری ناشی از انتقال مستقیم شپش از موی یک فرد به موی فرد دیگر است . برای درمان و نیز رفع این بیماری میتوانیم از روغن و نیز مواد ارگانیک استفاده کنیم . یکی از این مواد طبیعی در درمان و نیز رفع شپش سر روغن نارگیل است.این روغن سرشار از اسید لوریک ( نوعی اسید چرب ) است.از این روغن گیاهی میتوان در از بین رفتن شپش سر و انگل ها نیز استفاده کرد.این روغن دارای خواص ضد باکتری بسیار قوی بوده است که می تواند به عمق مو ها و پوست سر نفوذ نموده و شپش سر را از بین ببرد . هم چنین ماهیت روان‌ کننده روغن نارگیل از حرکت شپشها به اطراف جلوگیری می کند و مانع اتصال تخم شپش به مو ها می شود که این مسئله کمک فراوانی به از بین رفتن آن‌ ها میکند .

(مقاله شپش سر و درمان قطعی آن را مطالعه کنید)

  • دیابت

هنگامی که سلول ‌ها از واکنش به انسولین خودداری میکنند و برای مصرف انرژی گلوکز مصرف نمیکنند ، به طور کلی در برابر انسولین مقاوم می‌‌شوند . مقاومت بدن در برابر جذب نکردن انسولین یکی از علائم شایع دیابت نوع 2 است . MCFA ها در روغن نارگیل به تعادل واکنش به انسولین در سلولها کمک میکند و فشار انسولین اضافی را از روی پانکراس کم میکند . این روغن منبع انرژی فوق العاده برای بدن بوده و به طور کلی میتواند از پیشرفت دیابت نوع 2 در بدن جلوگیری کند.(می توانید مکمل های دیابت را از داروخانه آنلاین دارورسان تهیه کنید)

  • مشکلات پوستی

از خواص روغن نارگیل برای پوست میتوان به عنوان پاک کننده صورت ، مرطوب کننده و ضد آفتاب اشاره کرد . از این روغن همچنین در درمان بیماری‌ های پروانه ای نیز می شود استفاده کرد.اسیدهای چرب روغن نارگیل در کاهش التهابات داخلی و خارجی تاثیر داشته و با داشتن خاصیت مرطوب‌ کنندگی برای انواع پوست مناسب است.آنتی اکسیدان موجود در این روغن برای ترمیم و جوان سازی پوست مناسب بوده و به کاهش چین و چروک پوست کمک میکند.

  • سرطان

این بیماری باعث میشود سلولها غیرطبیعی به سرعت تکثیر شده و در بافت‌ها و اندام‌های بدن گسترش پیدا کنند. سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است.با استفاده از مواد طبیعی نیز میتوانیم تا حدودی از پیشرفت این بیماری نیز جلوگیری کنیم. یکی از مواد خاص برای درمان سرطان روغن نارگیل است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری