0
شربت های مولتی ویتامین کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شربت های مولتی ویتامین کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • تاریخ انتشار: 25 بهمن 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

شربت های مولتی ویتامین کودکان

همانطور که می دانید کودکان از زمانی که متولد می شوند به منابع غذایی کامل نیاز دارد تا بتواند به خوبی رشد کنند. شیر مادر و یا شیر خشک اولین غذایی است که کودک می تواند بخورد،زیرا سیستم گوارشی کودک هنوز به اندازه کافی رشد پیدا نکرده است و نمی تواند به جز مایعات پذیرای غذاهای دیگر باشد. به همین دلیل مکمل هایی که برای کودکان طراحی می شود اغلب به صورت شربت و یا قطره که کودکان بتوانند از آنها استفاده کنند.کودکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی احتیاج دارد و باید تمامی این ها از یک رژیم غذایی سالم و متعادل دریافت شود اما ذائقه بسیاری از کودکان با تمام مواد غذایی سازگار نیست به همین دلیل بهترین روش، مصرف شربت ها و قطره ها توسط کودک است. 

 

چرا کودکان باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟

نخستین غذایی که نوزاد در بدو تولد آن را مصرف می کند، شیر مادر یا شیر خشک است. شیر مادر بهترین و کامل‌ترین غذایی است که می‌تواند برای کودک مفید باشد. با این حال تحقیقات نشان می‌دهند که احتمالا مقدار ویتامین D در ترکیبات شیر مادر به اندازه کافی وجود ندارد. ویتامینD یکی از ضروری‌ ترین ویتامین‌ های مورد نیاز بدن بوده و از آنجایی‌ که در جذب کلسیم موثر است، در حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ ها نیز نقش دارد. از این رو مصرف مولتی ویتامین از همان روزهای نخست تولد برای نوزادان تجویز می‌شود.اهمیت مصرف کلسیم

هنگامی که کودک بزرگ‌ تر می‌شود بالطبع برای غذا خوردن گزینه‌ های بیشتری دارد و ظاهرا باید بتواند کمبود کلیه ویتامین‌ ها و مواد معدنی را با مصرف خوراکی‌ های متنوع جبران نماید. اما مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد چنین نیست و کودک با کمبود مواد مغذی روبرو است. پس در این هنگام نیز مصرف شربت مولتی ویتامین کودک ضرورت می‌یابد. 

 

مصرف مولتی ویتامین برای چه کودکانی ضروری است؟

  • آن دسته از کودکانی که مقدار زیادی فست فود و غذاهای آماده می خورند.
  • کودکانی که مقدار زیادی نوشابه گازدار و دلستر می نوشند که ممکن است مواد معدنی را از بدن آنها خارج کند.
  • کودکانی که وعده های غذایی منظم و متعادل که حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی کامل هستند را نمی خورند.
  • بچه هایی که رژیم گیاهخواری یا وگان دارند. این گونه کودکان ممکن است با کمبود آهن، کلسیم و پروتئین رو به رو باشند.
  • کودکانی که شرایط جسمی بدی دارند و نمی توانند به اندازه کافی غذا بخورند مثلا کودکانی که آسم یا مشکلات گوارشی دارند.

ویژگی شربت های مولتی ویتامین کودکان

ویژگی شربت های مولتی ویتامین کودکان

  • ویتامین A

ویتامین A به ویتامین رشد و نمو مشهور است. مصرف این ویتامین باعث ترمیم بافت و استخوان، پوست، چشم و پاسخ های ایمنی بالا در کودک می شود به همین دلیل باید مولتی ویتامین کودک حاوی ویتامین A باشد.

  • ویتامین B

مولتی ویتامین کودکان باید شامل ویتامین B باشد زیرا گروه ویتامین B (B2, B3, B6 ,B12)  به سوخت و ساز بدن، تولید انرژی، گردش خون و سیستم عصبی کمک زیادی می کند.

  • ویتامین D

ویتامین D برای کودک اهمیت زیادی دارد زیرا باعث تشکیل و استحکام استخوان و دندان شده و در جذب کلسیم نیز کمک زیادی می کند. از آنجایی که منبع طبیعی جذب ویتامین D نور خورشید میباشد، نمی توان به اندازه کافی این ویتامین را جذب بدن کرد، در نتیجه باید از مولتی ویتامین کودکان استفاده نماییم تا فرزندمان از دوران کودکی استخوان های محکمی داشته باشد.

بهترین شربت های مولتی ویتامین کودکان

  • آهن

مصرف آهن برای عضله سازی و گلبول های قرمز خون ضروری میباشد. متاسفانه اغلب نوجوانان با کمبود آهن مواجه هستند و کمبود آهن در دختران نوجوان، بعد از شروع دوران قاعدگی خطرناک است. مصرف چند وقت یکبار از قرص آهن برای سلامتی کودک بسیار مفید است. 

می توانید مکمل کودکان را از داروخانه آنلاین دارورسان خریداری کنید.

  • زینک

وجود زینک و یا روی همانند دیگر ویتامین ها در شربت مولتی ویتامین کودکان ضروری است،مکمل زینک موثر در رشد و تکامل کودک (افزایش قد)/ کمک به تقویت سیستم ایمنی بسیار تاثیر گذار است.

 

عوارض مصرف بی رویه مولتی ویتامین برای کودکان چیست؟

  • اسهال یا یبوست
  • اختلالات گوارشی
  • سردرد و سرگیجه

 

بهترین شربت های مولتی ویتامین کودکان

  • قطره میم ویتابیوتیکس

 تقویت سیستم ایمنی، افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها و استحکام و رشد طولی استخوان‌ها، مقابله با نرمی استخوان، بهبود عملکرد مغزی و ذهنی، سلامت دندان‌ها و پوست و مو از مزایای این قطره است. قطره میم ترکیبی دقیق از ۸ ویتامین ضروری و آهن است.

قطره میم ویتابیوتیکس

  • شربت امگا موس ادونسیس

افزایش رشد و نمو عاطفی و ارتباطی،حفاظت و تقویت بینایی کودکان،افزایش رشد و نمو عملکرد مغز،بهبود قدرت حرکتی در بدن،حاوی اسیدهای چرب امگا 3،بهبود عملکرد قلب،افزایش کارایی مغز،رشد جسمی کودک،مناسب برای کودکان در هر سنی همه این های ویژگی های شربت امگا موس ادونسیس می باشد.

شربت امگا موس ادونسیس

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری