0
با تاثیرات زیتون در زیبایی و سلامت آشنا شوید

با تاثیرات زیتون در زیبایی و سلامت آشنا شوید

  • تاریخ انتشار: 15 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

زیتون یکی از مفیدترین عناصر طبیعی است که تاثیرات بسیار خوبی در زیبایی و سلامت افراد می گذارد. در این بخش به چند ماسک طبیعی اشاره کرده ایم که در تهیه آن ها از زیتون نیز استفاده می شود. با ما همراه باشید.

ماسک تقویت پوست صورت

یکی از روش های عالی برای تقویت پوست استفاده از یک عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل و مقدار کمی روغن زیتون به همراه نصف فنجان بلغور جو دوسر می باشد. این ماسک طبیعی در تقویت و شادابی پوست صورت موثر بوده و تهیه آن هزینه چندانی را برای کاربران به همراه نخواهد داشت. با ترکیب کردن تمام این موارد، آن را به تمام قسمت های پوست صورتتان زده و پس از گذشت یک ربع بشویید.

ماسک رفع چروک

شما می توانید برای رفع چروک و پروتئینه کردن پوست خود از یک ماسک طبیعی که حاص شده از چهار قاشق ژلاتین در کنار دو قاشق گلیسیرین و همچنین سه قاشق روغن زیتون می باشد استفاده نمایید. موارد ذکر شده را ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا شکل یکدستی پیدا کنند. در نهایت آن را روی پوست خود مالیده و پوست تان را به خوبی ماساژ دهید. بگذارید این ماسک بیست دقیقه روی پوست تان بماند و در نهایت آن را بشوئید.

درمان ریزش ابرو

از دیگر ترکیباتی که روغن زیتون در آن ها نقش دارد، ترکیب یک حبه سیر رنده شده و روغن زیتون می باشد. شما می توانید این مواد را ترکیب کرده و روی ابروهای خود بمالید. این ماسک نه تنها از ریزش ابرو و کم پشتی آن جلوگیری می کند، بلکه در زیبایی این عضو صورت تان موثر بوده و باعث تقویت آن خواهد شد.

افزایش درخشندگی مو

قبل از آن که دوش بگیرید می توانید مقداری پودر دارچین را با کمی عسل و روغن زیتون ترکیب کرده و آن را برای یک ربع روی پوست سرتان قرار دهید. ترکیب یادشده موجب ترمیم موهای آسیب دیده شده و آن را سالم و زیبا نشان می دهد. همچنین افرادی که به دنبال یک ماسک طبیعی برای افزایش درخشش موهای خود هستند نیز می توانند از این مواد در کنار یکدیگر استفاده نمایند. شایان ذکر است پس از بکارگیری ترکیب یاد شده، حتماً موهایتان را به خوبی بشویید.

نرم کننده مو

اگر به دنبال راهکار طبیعی و ارزان قیمت برای افزایش زیبایی و ملایمت موهای خود هستید، یک چهارم فنجان روغن زیتون را مقدار کمی گرم کرده و به آن یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا اضافه نمایید. سپس از مواد را هم بزنید تا شکل یکدستی پیدا کنند. در نهایت آن را برای نیم ساعت روی موهای خود قرار داده و پوست سرتان را ماساژ دهید. پس از بکارگیری این ترکیب بهتر است موهایتان را به دقت بشویید تا دچار مشکل نشوید.

رفع چروک در ناحیه گردن

 برای از بین بردن پوست چروک گردن خود، بهتر است قبل از آن که استحمام کنید، مقداری ماست و روغن زیتون را به شکل یکدست با هم مخلوط کرده و این ترکیب را به آرامی روی نواحی چروک و آسیب دیده گردن تان بمالید. سپس این نواحی را برای چند دقیقه ماساژ داده و یک ربع صبر کنید بماند تا به خوبی جذب پوست شود. در نهایت به حمام رفته و پوست تان را با آب ولرم به صورت کامل بشویید. 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری