0
مزایا و معایب شامپو های بدون سولفات

مزایا و معایب شامپو های بدون سولفات

  • تاریخ انتشار: 17 آذر 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

سولفات چیست؟

رایج‌ترین نوع سولفات مورد استفاده در صنعت مراقبت از مو، سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) است که از وازلین و روغن‌های گیاهی تولید می‌شوند.سولفات ها موادی هستند که باعث میشوند شامپوها به یک کف غلیظ تبدیل شوند. 

 

آیا سولفات باعث سرطان می شود؟

بسیاری از مردم معتقدند که سولفات ها باعث ایجاد سرطان می‌شوند، اما این ادعا توسط تحقیقات علمی به اثبات نرسیده است. در حدود30 سال قبل برخی از شامپوها حاوی نوع خاصی از سولفات بودند که ریسک سرطان پوست را افزایش می‌دادند. یکی از آن‌ها به اسم اتانول آمین لوریل سولفات که حاوی نیتروزامین بود باعث ایجاد سرطان می‌شد که استفاده از آن‌ها در محصولات آرایشی بهداشتی ممنوع شده است.

 

فواید شامپو های بدون سولفات چیست؟

  • حفظ روغن های طبیعی و ضروری مو

سولفات ها همانقدر که در پاکسازی موهای شما موثر هستند، میتوانند روغن های طبیعی ضروری موهای شما را نیز از بین ببرند. پوست سر ما یک لایه روغن طبیعی به نام سبوم دارد، استفاده از شامپوهای فاقد سولفات میتواند از پوست شما در برابر سبوم از دست رفته محافظت کند. این شامپوها برای کسانی که پوست خشک دارند خوب است. یکی از مزایای استفاده از شامپوی بدون سولفات این است که موهای شما درخشش طبیعی و سالم خود را از دست نمیدهند.

( می توانید انواع شامپو های بدون سولفات و ماسک موهای بدون سولفات را از داروخانه آنلاین دارورسان خریداری کنید.)

  • نگهداری رنگ مو

متاسفانه، سولفات ها میتوانند انواع مختلف مو را ویران کنند. اگر موهای رنگی دارید، ممکن است بعد از استفاده از شامپوی سولفات، رنگ موی شما کم رنگ به نظر برسد.

  • قوی نگه داشتن موها

سولفات ها میتوانند برخی از موها را فوق العاده خشک کنند که منجر به آسیب دیدگی و خشک شدن انتهای آن میشود. انتخاب کالایی مانند شامپو بدون سولفات یک روش مطمئن برای محافظت و تقویت موهای خود است.

  • از بین بردن حساسیت پوست سر

کسانی که پوست سر حساس دارند میدانند که محصولات نامناسب مو میتوانند وضعیت چالش برانگیز را بسیار بدتر کنند. یکی از مزایای شامپوی فاقد سولفات این است که برای پوست سرهای حساس لطیف تر است و هیچ خشکی یا خارش خاصی را تحریک نمیکند.

  • مناسب موهای فر 

اگر موهای فر دارید، میدانید که بدون رطوبت موی فری در کار نیست. از آنجا که سولفات موهای شما را خشک میکند، باعث میشود که فرهای شما نتوانند الگوی حلقه های خود را حفظ کنند.

  • جلوگیری از گره خوردگی موها

 شامپوهای فاقد سولفات دارای برخی مواد روغنی هستند. این مواد روغنی از گره خوردن موها جلوگیری میکند.

 

فواید شامپو های بدون سولفات چیست؟

معایب شامپوهای بدون سولفات چیست؟

  • شامپو بدون سولفات کف ایجاد نمی کند

سولفات ها خاصیت ساخت کف را دارند. شامپو بدون سولفات کف نمیکند. این موضوع پیش بینی تمیز بودن یا تمیز نبودن موهای شما را دشوار میکند.

  • شستن مو دشوار است

سولفات ها به عنوان سورفاکتانت میتوانند کثیفی های گیر کرده در موها را از بین ببرند. با استفاده از شامپوی بدون سولفات ممکن است لازم باشد از شامپوی بیشتری برای شستن موهای خود استفاده کنید.

  • ریزش مو 

بیشتر شامپوهای فاقد سولفات فقط در صورت استفاده در مقدار مشخص مناسب هستند. بنابراین، استفاده نادرست از آنها میتواند باعث ریزش موی زیادی شود.

(انواع شامپو مناسب انواع پوست و مو در داروخانه آنلاین دارورسان)

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری