0
ماسک های طبیعی  تقویت پوست و شادابی چهره

ماسک های طبیعی تقویت پوست و شادابی چهره

  • تاریخ انتشار: 15 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

ماسک های طبیعی که نتیجه ترکیب چند ماده با یکدیگر می باشند، تاثیرات مختلفی در سلامت و زیبایی افراد می گذارند. ما در این مقاله از مجله دارورسان، به چند ماسک طبیعی که موجب تقویت پوست و شادابی چهره افراد می شود اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

تقویت پوست معمولی

یکی از ماسک های ارزان قیمت و موثر برای تقویت پوست معمولی، ماسکی است که برای تهیه آن بایستی از یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری آب پرتغال، یک قاشق مربا خوری روغن بادام و مقداری شیره نارگیل استفاده نمایید. پس از تهیه این چند ماده، آن ها را به خوبی و به صورت کامل روی صورت خود مالیده و با گذشت حدود 20 دقیقه، این ترکیبات را به خوبی بشویید.

از بین بردن لک صورت

اگر صورت شما دارای لکه های ریز و درشت است، یکی از ماسک های فوق العاده موثر در این زمینه، ماسک گرمک می باشد. شما می توانید از این ماسک برای شاداب تر کردن چهره خود استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک، مقداری پوست گرمگ را آماده کرده و آن را روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس صبر کنید تا این ماسک برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت تان بماند و پس از آن صورت تان را با دقت بشویید.

از بین بردن کبودی و سیاهی زیر چشم

ماسک عسل و سرکه یک ماسک طبیعی و ساده است که برای از بین بردن کبودی و سیاهی زیر چشم بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک و استفاده از آن، ابتدا مقداری عسل و سرکه را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس این ترکیب را روی نواحی از صورت تان که لکه وجود دارد بمالید. شما می توانید کبودی های زیر چشم خود را با کمک این ماسک برطرف کرده و کیفیت پوست این ناحیه از صورت تان را بهبود ببخشید.

نابودی لک و آکنه

خانم هایی که صورت شان مستعد لک و آکنه می باشد می توانند از ماسک هویچ و سیب برای رفع این مشکل استفاده نمایند. جهت تهیه این ماسک، ابتدا هویچ و سیب را رنده کرده و سپس کمی عسل به آن اضافه نمایید. در نهایت این مواد را به طور کامل هم زده تا خمیر یکدست حاصل شود. این خمیر را در نواحی از صورت تان که لک دارد گذاشته و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه، پوست صورت تان را آب ولرم و شامپو بشویید.

رفع مشکل آفتاب سوختگی

اگر مدت زمان نسبتاً زیادی را زیر نور مستقیم آفتاب سپری می کنید، حتماً پوست تان با مشکلاتی مثل سوختگی همراه شده است. بدین منظور شما باید از ماسک پوست تیره و آفتاب سوخته استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک تنها به یک هویچ تازه نیاز دارید. این هویج را به قطعات پهن و بزرگ تقسیم کرده و برای حدود نیم ساعت روی پوست تان بگذارید تا عناصر موجود در آن جذب پوست شود. در این مدت می توانید استراحت نموده و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. از آن جایی که این روش بسیار ارزان و در دسترس است، پیشنهاد می کنیم آن را در روزهای مختلف انجام دهید.

شادابی و نشاط چهره

اگر احساس می کنید چهره تان خسته و پژمرده شده، بهتر است از ماسک مخصوص چهره های خسته و بی خواب استفاده نمایید. بدین منظور، مقداری موز سالم و رسیده را به طور کامل له کرده و نصف قاشق مربا خوری عسل را به آن اضافه نمایید. سپس از ترکیب را به خوبی هم زده و به صورت و گردن تان بمالید. با گذشت دقایقی، نواحی که به این ماسک آغشته شده اند را بشویید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری