0
حلزون تراپی و فاید آن برروی پوست

حلزون تراپی و فاید آن برروی پوست

  • تاریخ انتشار: 18 شهریور 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

حلزون تراپی چیست ؟

حلزون تراپی یا حلزون درمانی یکی از شیوه‌های مؤثر برای ترمیم، جوان‌سازی و زیبایی پوست است. شاید باورش کمی سخت باشد ولی یکی از مهم‌ترین فواید حلزون درمانی خاصیت ضد پیری آن است که موجب می‌شود افراد راضی شوند تا حلزون روی پوست صورتشان حرکت کند! خزیدن حلزون بر روی صورت و بر جای گذاشتن مخاط روی پوست مانند یک ماسک عمل کرده و به زیبایی پوست می‌افزاید. 

 

موکوس (کرم) حلزون

حلزون در هنگام راه رفتن یک موکوس که ماده ژله‌ای مانند است به نام Slime از خود ترشح می‌کند که سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان و هایولارونیک اسید است. به خاطر این ماده لزج، حلزون دچار عفونت یا التهاب نمی‌شود. محققان با تحقیق بر روی موکوس دریافتند که سرشار از کلاژن و الاستین است و از آن در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی به طور گسترده استفاده کردند.

 

شباهت بین پوست حلزون و پوست انسان چیست؟

در پوست انسان و حلزون هر دو ترکیبات الاستین و کلاژن وجود دارد و ضمنا تعادلی که بین این ماده وجود دارد نیز، در هر دو مشابه است.  به همین علت است که ترشحات این جاندار، می‌تواند به کمک پوست ما آمده و موجب پاکسازی و جوان‌سازی پوست آن شود.

 

فواید حلزون تراپی چیست؟

فرآیند درمان طبیعی آسیب های پوستی را تحریک می کند.     

  •  التهابات پوستی را کم می کند.     
  • سلول های آسیب دیده پوست را حل می کند و باعث ایجاد سلول های جدید و سالم می شود.در حقیقت کلاژن حلزون باعث تجدید پوست می شود.     
  • سبب ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی توسط اشعه ماورای بنفش نور خورشید می شود.
  • باعث رشد و تکامل مولکول های کربوهیدراتی نگهدارنده آب در پوست می شود.در نتیجه باعث حفظ رطوبت و نرمی پوست میگردد.
  •  توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی بهبود می بخشد،در نتیجه با عفونت های پوستی مبارزه می کند.
  • باعث بهبود تیرگی،کدورت و لکه های پوست می شود.
  •  نوسازی سلول های پوستی را افزایش می دهد.
  • جای جوش و زخم های پوستی و ترک های پوستی را کم می کند.
  •  با استفاده مداوم از حلزون تراپی ، سطح پوست شفاف و درخشان می شود.

حلزون تراپی

ترکیبات مفید و موثر مخاط حلزون برای جوان سازی پوست

  • آلانتوئین

اولین ماده‌ای که می‌توان نام برد، آلانتوئین است. این ماده، به دلیل تاثیرات اعجاب‌انگیزی که دارد، به کمک پوست آمده و سلول‌های مرده را از بین برده و باعث ایجاد سلول‌های جدید می‌شود و از این طریق، به جوان‌‌سازی کمک می‌کند. این ماده، می‌تواند به عنوان یک ترمیم‌کننده نیز وارد عمل شود و برای کسانی که دچار خراش یا سوختگی هستند بسیار کارگشا باشد و در ایجاد یک پوست بدون خراش و جای سوختگی کمک کند.

تاثیر دیگری که این ماده می‌تواند داشته باشد، یک اثر حفاظتی است. به این ترتیب که با قرار گرفتن بر روی پوست، این امکان را فراهم می‌کند تا دیگر تحت تاثیر آثار مخرب مواد شوینده و شیمیایی قرار نگیرد.

  • ویتامین‌ها و پروتئین‌ها

مخاط حلزون با داشتن ویتامین‌‌هایی مانند E، A و C  نیز قادر است از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و خارجی حمایت کند. حضور پروتئین در بدن نیز، به فرد کمک می‌کند که پوست نرم‌تری داشته باشد. از این دو جهت مخاط حلزون قابل توجه است.

  • آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی

همان‌طوری که در جریان هستید آکنه یکی از بیماری‌های پوستی است که در اثر عفونت‌ ایجاد می‌شود. مخاط حلزون با داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، به مبارزه با این عفونت‌ها برخواسته و به شما برای داشتن پوستی بدون آکنه کمک فراوانی خواهدکرد.

  • کلاژن و الاستین

این دو ماده هم در مخاط حلزون مشاهده می‌شوند و هم در پوست انسان. به دلیل این تشابه است که این جاندار تا این حد می‌تواند تاثیرات خوب و مثبتی بر روی پوست انسان بگذارد و سبب شده، استفاده از حلزون تراپی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه خانم‌ها قرار بگیرد.

کلاژن و الاستین هر دو در پوست حضور دارند و هر یک وظیفه‌ای به عهده دارند. کلاژن نرمی و استحکام در پوست را باعث می‌شود اما با بالارفتن سن، میزان تولید آن کاهش پیدا می‌کند. الاستین نیز در ارتجاعی بودن پوست دخالت دارد. به خاطر وجود این ماده است که وقتی بافت یا پوست تحت کشش باشد، دو مرتبه به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

به مرور زمان و با افزایش سن و گاهی به خاطر بی توجهی‌هایی که به پوست می‌شود، لازم است از موادی مانند کرم‌ها یا حلزون‌ها، برای برگرداندن خصوصیات از دست رفته پوست، استفاده کرد تا پوست بتواند این کاهش کلاژن را جبران کند و استحکام خود را باز یابد.

  • اسید گلیکولیک

این ماده نیز مانند یک لایه‌بردار رفتار کرده و سلول‌های مرده را از بین می برد و به جای آن سلول‌های جدید را جایگزین می‌کند و از این طریق باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. ضمنا این ماده با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، می‌تواند تاثیرات این چنینی نیز داشته باشد و از این طریق، خواص درمانی را به صورت عمیق‌تر اعمال کند.

  • مواد آنتی‌اکسیدانی

همان طور که در جریان هستید، رادیکال‌های آزاد، موجب ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست می‌شوند. علاوه بر ایجاد این لکه‌ها، کاهش کلاژن‌سازی و افزایش چین و چروک‌های روی پوست را نیز موجب می‌شوند. مواد آنتی‌اکسیدانی، تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین‌ می‌برد و به جوان‌سازی سلول‌های پوست، کمک فراوانی خواهد کرد.

 

نحوه استفاده از حلزون بر روی پوست

  1. ابتدا پوست را به طور کامل تمیز می کنند.
  2. سپس حلزون‌ها را بر روی پوست شما قرار می دهند.
  3. حلزون‌ها به مدت نیم ساعت بر روی پوست هر فرد قرار گرفته و حرکت می‌کنند و فرد پس از برداشتن حلزون، احساس طراوت و شادابی می‌کند.

حلزون‌ها روی پوست حرکت می‌کنند و به راحتی از پوست جدا نمی‌شوند و نمی‌افتند. در طی این نیم ساعت فرد احساس می‌کند که یک جریان خفیف الکتریکی روی پوستش ایجاد شده است.

حلزون تراپی

هرچند وقت یکبار می توان حلزون تراپی انجام داد؟

افراد بالای ۳۰ سال هر شش ماه یک بار و افراد بالا چهل سال هر ۴ ماه یک بار می توانند این عمل جوانسازی پوست را انجام دهند.

نکته: با اینکه استفاده از حلزون خطر خاصی ندارد اما توصیه می کنیم انجام اینکار را به یک متخصص بسپارید.

 

مضرات حلزون تراپی (عوارض حلزون درمانی)

استفاده از حلزون خطر و عوارض خاصی ندارد؛ اما ممکن است عده‌ای به مخاط آن، حساسیت نشان بدهند. اگر برای اولین بار است که از این روش استفاده می‌کنید، حتما به نزد یک متخصص رفته و  از این روش درمانی استفاده کنید. نکته دیگر آنکه، ابتدا کمی از مخاط را بر روی پوست قرار دهید و در صورت مشاهده‌نشدن حساسیت، به استفاده از آن ادامه دهید. به طور کلی تابحال مضرات حلزون تراپی به طور جدی مشاهده نشده است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری