0
پیشگیری از روند سفیدی مو با 6 راهکار طبیعی

پیشگیری از روند سفیدی مو با 6 راهکار طبیعی

  • تاریخ انتشار: 15 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

سفیدی مو مسئله رایجی است که اگر زودتر از موعد مقرر آن در افراد دیده شود، ممکن است موجب آزردگی خاطرشان شود. در واقع همزمان با افزایش سن افراد، سلول‌ هایی در پیاز موی آن ها وجود دارد نیز پیر شده و به همین خاطر رنگ های روشن تر را تولید می کنند. در نهایت، زمانی می رسد که این سلول ها دیگر رنگی تولید نکرده و موها سفید می شود. ما در این مقاله قصد داریم به روش های طبیعی پیشگیری از سفید شدن زودتر از موعد مو اشاره نماییم. با ما همراه باشید.

استفاده از سیاه دانه

یکی از روش های فوق العاده موثر در از بین بردن سفیدی مو، استفاده از سیاه دانه می باشد. این راهکار روشی مناسب برای رفع سفیدی مو بوده و از نظر قیمتی نیز بسیار ارزان است. برای استفاده از سیاه دانه، آن را روی پوست سر خود مالیده و ماساژ دهید. این ماده باعث می شود موهای شما دیر تر سفید شود.

درمان مزاج سرد

معمولاً افرادی که موهای سرشان زودتر از بقیه سفید می شود، افرادی هستند که مزاج سرد داشته و همین مورد نیز تاثیر مثبت در سفیدی مویشان می گذارد . غلبه بلغم و گاهی غلبه سودا باعث سفیدی مو در این افراد شده و برای جلوگیری از این موضوع باید راهکارهای درمانی دنبال شود. چنانچه این افراد سفیدی موهایشان ارثی نباشد، با استفاده از گل بنفشه و مالیدن آن به موهایشان می توانند تا حدودی از سفید شدن زودتر از موعد موهایشان پیشگیری کنند.

کاهش اضطراب و استرس

طبق تحقیقات به عمل آمده، یکی از اصلی ترین دلایل سفید شدن مو استرس است. محققان و پژوهشگران به تازگی دریافته اند که استرس و اضطراب بیش از حد یکی از عوامل اصلی سفیدی موی انسان بوده و افرادی که قصد دارند از این موضوع جلوگیری کنند، بایستی با از بین بردن استرس شان رنگ طبیعی موهای خود را بازیابی نمایند.

روغن گل بنفشه

روغن بنفشه یکی از موثرترین مواد طبیعی است که در جلوگیری از ریزش موی افراد کاربرد داشته و بکارگیری آن نه تنها موجب پیشگیری از سفید شدن مو می شود، بلکه یک ماده اثرگذار در تقویت و افزایش رشد مو می باشد. شما عزیزان می توانید از روغن بنفشه برای درمان موخوره نیز استفاده نمایید. بدین صورت این روغن را هر شب قبل از خواب روی موهایتان مالیده و آن را کمی ماساژ دهید. سپس بگذارید در طول شب روی موهایتان بماند و روز بعد آن را به خوبی بشویید.

ماسک چای سیاه

برای تقویت موهای خود و پیشگیری از سفید شدن بیش از اندازه شان، آن را با چای سیاه غلیظ بشویید. بدین صورت که ابتدا یک قاشق غذاخوری نمک ید دار را با مقدار کمی از چای بسیار غلیظ ترکیب نمایید. سپس چای سردشده را به موهایتان زده و کمی ماساژ دهید. سپس موهایتان را بشویید.

مواد غذایی موثر در جلوگیری از سفیدی مو

مواد غذایی زیادی برای بهبود رشد مو و جلوگیری از سفید شدن موها وجود دارد. برای مثال شما می توانید به صورت روزانه مقداری ترکیب زنجبیل رنده شده را با کمی عسل خورده و این کار را به یک عادت تبدیل نمایید. از این گذشته، مصرف موادی مثل سبزیجات برگ سبز، شکلات و بادام، ماهی و ... در پیشگیری از سفید شدن موها بسیار موثر هستند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری