0
چگونه از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کنیم؟

چگونه از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کنیم؟

  • تاریخ انتشار: 24 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

ربرای خیلی از افراد به خصوص خانم ها این سوال مطرح است که چه عواملی درایجاد چین و چروک های پوستی نقش داشته و باعث کاهش کیفیت پوست می شوند؟ ما در این مقاله قصد داریم به روش های درمانی ساده ای که موجب بهبود چین و چروک های پوستی می شوند اشاره نماییم. با ما همراه باشید.

مصرف آب کافی در طول روز

خیلی ها فکر می کنند انجام کارهای عجیب و غریب باعث بهبود کیفیت پوست شان می شود. در حالی که این طور نبوده و با انجام کارهای ساده ای مثل نوشیدن آب کافی این مشکل در افراد حل می شود. شما در طول روز حتماً باید در کنار انواع مایعاتی که مصرف می کنید، نوشیدن هشت لیوان آب را به خاطر داشته باشید. همچنین سعی کنید تا حد امکان از مصرف نوشیدنی های گاز دار جلوگیری کرده و نوشیدنی های طبیعی را به نوشیدنی های صنعتی ترجیح دهید.

ماساژ مداوم و اصولی پوست

بدون شک یکی از بهترین روش های بهبود کیفیت پوست و افزایش جریان خون زیر پوست، ماساژ دادن آن است. این موضوع در تحقیقات و آزمایشات مختلف ثابت شده و امروزه از آن به عنوان یک روش مکمل استفاده می شود. ماساژ دادن پوست می تواند از ظهور زودهنگام چروک های پوستی در سنین جوانی جلوگیری کرده و کیفیت پوست را در سنین میانسالی و پیری حفظ کند. به همین خاطر توصیه می کنیم پس از شست و شوی پوست تان، حتماً قسمت های مختلف آن را به خصوص میان دو ابرو، پیشانی و گونه ها، با انگشت اشاره ماساژ دهید. انجام این کار در کنار استفاده از ماسک های طبیعی، تاثیر ماساژ را دو چندان می کند. ماساژ پوست با فعال ساختن عضلات پوست موجب تقویت جریان گردش خون شده و سرزندگی پوست را برای افراد به همراه دارد. شما می توانید برای دریافت نتیجه بهتر در پروسه ماساژ، از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب

جالب است بدانید استفاده از یک رژیم غذایی صحیح، یکی از ضروری ترین اقدامات برای سلامت پوست افراد می باشد. رژیم غذایی مناسب پوست رژیمی است که در آن خبری از غذاهای پر چرب نبوده و در عوض شامل مقادیر مناسبی از میوه و سبزیجاتی که حاوی ویتامین C، فیبر، پروتئین و دیگر ویتامین ها هستند باشد. همچنین مصرف یک وعده ماهی در طول هفته، امگا 3 موردنیاز پوست تان را تامین کرده و به دلیل برخورداری از فسفر و اسیدهای چرب دیگر، به عنوان آنتی اکسیدان فوق العاده موثر عمل می کند. بد نیست بدانید مواد مغذی موجود در ماهی، تاثیر مستقیم در بهبود چین و چروک های پوستی دارد.

مراقب نور خورشید باشید

بر خلاف تصور خیلی ها، ماندن برای طولانی مدت زیر نور خورشید نه تنها تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت پوست شان نمی گذارد، بلکه این کار موجب آفتاب سوختگی و ایجاد چین و چروک های پوستی در این افراد می شود. علی رقم این که خورشید منبع غنی از ویتامین D است، اما تاثیراتی که حضور مداوم فرد زیر این نور می گذارد باعث کاهش کیفیت آن می شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری