0
ریزش موی مردان و اصلی ترین دلایل آن

ریزش موی مردان و اصلی ترین دلایل آن

  • تاریخ انتشار: 05 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

ریزش مو در مردان یک مشکل کاملاً رایج است که در بسیاری از آقایان از سنین مختلف آغاز می شود. این ریزش در نصف مردان بالای 50 سال وجود داشته و در 70 سالگی در 80 درصد مردان دیده می شود. ریزش مو دلایل مختلفی دارد و بسته به این دلایل، ممکن است فردی از سنین جوانی و نوجوانی با این اتفاق روبرو شود و فردی نیز ریزش موی خود را در سنین بالا تجربه کند. اگر مایلید اطلاعات کاملی در رابطه با چرایی ریزش موی مردان کسب نمایید، در اولین مقاله از مجله دارورسان همراه ما باشید.

عوامل ژنتیکی

یکی از عوامل اصلی ریزش مو، بحث ژنتیک افراد است. از نظر علمی نیز هنوز به طور دقیق چگونگی این اتفاق بیان نشده اما چیزی که واضح است این است که روند طاسی و ریزش موی مردان در خانواده هایی که اعضای آن بیشتر با این مشکل روبرو هستند بیشتر به چشم می خورد. چنانچه فردی از نظر ژنتیکی مستعد ریزش مو باشد، الگوهای طاسی مردانه از سنین نوجوانی در وی ظاهر می شود.

استرس شدید و شوک عصبی

بد نیست بدانید یکی از مسائل اساسی که موجب ریزش مو در آقایان می شود، مسئله استرس شدید و شوک های عصبی است که به این افراد وارد می شود. اگر شغل و حرفه شما به شکلی است که موجب می شود شما تحت فشار عصبی زیادی قرار داشته باشید، ریزش مو یکی از مسائلی است که احتمالا با آن روبرو خواهید شد.

عفونت های مختلف

ایجاد عفونت های گوناگون از جمله عفونت قارچی در بدن، یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو و کاهش کیفیت پوست سر افراد است. اگر با این عفونت ها روبرو هستید، برای رفع آن هرچه سریع تر به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

اختلال کندن مو و پوست سر

یکی از عادت های اشتباه خیلی از افراد، کندن مو و پوست سرشان است. برخی از افراد عادت دارند که موهای خود را می کنند و این کار را برای آرام شدن خود انجام می دهند. فرقی نمی کند این مو، موی سر باشد یا ابرو، این اختلال در نهایت با کندن یک مو برطرف می شود. همچنین افرادی هستند که به دلیل بهره مندی از پوست چرب در سرشان، مدام علاقه به زدن ناخن به آن داشته و سعی در برداشتن چربی پوست سرشان دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، بد نیست بدانید دیر یا زود با ریزش شدید موهایتان همراه خواهید شد. پس هرچه سریع تر این عادت را کنار بگذارید.

مشکلات جسمی

از دیگر دلایلی که برای ریزش موی آقایان مطرح است، مشکلات مربوط به سلامتی آن هاست. به طوری که مواردی مثل کم کاری تیروئید، کمبود پروتئین در بدن، فقدان آهن در بدن و ... جزو مواردی هستند که موجب نازک شدن مو و ریختن آن می شود. همچنین افرادی که دیابت دارند نسبت به افراد عادی بیشتر با این مشکل روبرو هستند. از این گذشته، مسئله ریزش مو ممکن است به دلیل داروهایی که فرد به علت بیماری هایی مثل سرطان، فشار خون، آرتروز و ... مصرف می کند باشد.

استفاده از سشوار و مواد حالت دهنده

آرایش اشتباه مو نیز در ریزش آن سهم زیادی دارد. به طوری که اگر بیش از حد از سشوار استفاده کرده و یا در هنگام حالت دادن موهایتان از ژل یا تافت استفاده می کنید، به احتمال زیاد با ریزش مو و کم پشت شدن آن روبرو خواهید شد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری