0
همه چیز درباره مکمل ماکا

همه چیز درباره مکمل ماکا

  • تاریخ انتشار: 30 آبان 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

مکمل ماکا

کپسول ماکا محصول شرکت آلمان آپوویتال است. این مکمل که حاوی ترکیبات متنوعی از ویتامین ها، مواد معدنی و دو ترکیب گیاهی است که می تواند در تقویت جنسی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود قوای جسمی موثر باشد. کپسول ماکا شرکت آپوویتال با دارا بودن  دوز های بی خطر و مناسب از ریز مغذی ها و مواد گیاهی بی خطر میتواند با ایفای نقش های آنتی اکسیدانی و تکمیل ذخایر ریز مغذی های بدن در بهبود سطح عمومی سلامت افراد، تقویت سیستم ایمنی و بهبود قوای جنسی اثرات چشمگیری داشته باشد.

(شما می توانید کپسول ماکا آپوویتال مخصوص بانوان را از داروخانه آنلاین دارورسان تهیه کنید)

کپسول ماکا آپوویتال

چه ترکیباتی در قرص ماکا وجود دارد؟

  • زینک 

زینک ماده ای مغذی است که در بدن ما نقش های فراوانی ایفا می کند. بدن ما به طور طبیعی قادر به تولید زینک نیست و ما می بایست زینک مورد نیاز خود را از طریق غذا یا مکمل ها دریافت کنیم. زینک در کاهش خطر عفونت و مدت زمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. میزان مورد نیاز مردان و زنان از زینک حدود 8-11 میلی گرم است. کپسول ماکا نیز حاوی ده میلیگرم زینک است که می تواند نقش های ایمنی و سلامتی زینک را در بدن ایفا کند.

  • سلنیوم        

به عنوان یک آنتی اکسیدان و ماده معدنی قوی می تواند نقش موثری در بهبود سیستم ایمنی بدن داشته باشد. این ماده معدنی با وجود نیاز اندک می بایست از طریق رژیم غذایی وارد بدن شود و در متابولیسم و عملکرد تیروئید نقش موثری دارد. مکمل یاری سلنیوم به تقویت سیستم ایمنی در افراد مبتلا به آنفلونزا، سل و هپاتیت سی کمک می کند.

  • ویتامین B2 

دارای نقش آنتی اکسیدانی در بدن است و در تبدیل موادغذایی مصرفی ما به انرژی نقش دارد. در نتیجه این ترکیب می تواند در بهبود سلامت بدن  نقش موثری داشته باشد. کپسول ماکا نیز برطرف کننده نیاز روزانه افراد به این ویتامین است.

  • ویتامین B6

در تولید گلبول های قرمز و سیستم عصبی نقش دارد. این ترکیب می بایست از طریق مواد غذایی وارد بدن شود. با مصرف روزانه ماکا نیاز ما به ویتامین B6 برطرف می شود.

  • ویتامین B12

این ویتامین در عملکرد عصبی و تولید گلبول های قرمز موثر است. منبع دریافت این ویتامین از طریق مواد غذایی حیوانی است و کمبود آن در میان افراد خصوصا گیاهخواران رایج است. 

ماکا 

  • ماکا 

جنسینگ پرویی یا اصطلاحاً ماکا (با نام علمی Lepidium meyenii) یک گیاه خوراکی هست و با خانواده کلم ها مرتبط است. از بارزترین ویژگی های آن تقویت قوای جنسی است. ریشه گیاه ماکا خشک شده و به صورت پودر مصرف می شود اما اغلب به شکل کپسول و قرص موجود هستند.

ریشه ماکا حاوی مواد ریز مغذی بسیاری از جمله ویتامین C، B3، B6، B2، کلسیم، آهن، پتاسیم، مس، منگنز و ویتامین E ، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب ضروری است. هم چنین حاوی برخی ترکیبات گیاهی مانند گلوکوزینولات ها و پلی فنول ها نیز است. به علت دارا بودن مواد ریز مغذی فراوان، این مکمل می تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی مؤثر واقع شود. همچنین ماکا در تعادل سطوح هورمون هایی مانند کورتیزول، سروتونین و آدرنالین نقش دارد. این هورمون ها که در شرایط استرس و اضطراب دچار تغییراتی می شوند با مصرف ماکا می توانند تعادل خود را حفظ کنند و از تضعیف سیستم ایمنی پیشگیری کنند. 
این ترکیب همچنین در تقویت قوای جنسی زنان و مردان و افزایش باروری، بهبود عوارض یائسگی، بهبود خلق و خو، افزایش توان ورزشی نقش دارد. 
ماکا به میزان650 میلی گرم در کپسول ماکا آپوویتال وجود دارد و با توجه به اینکه تا دوز 4-5 گرم از این محصول بی خطر است می تواند انتخاب مناسبی برای دستیابی به فواید این گیاه باشد.

  • گوارانا 

گیاهی است که یک قبیله ساکن آفریقا از دانه های آن برای تهیه نوشیدنی استفاده می کردند. امروزه از این گیاه در موارد سلامتی نیز استفاده می شود.افراد از شکل خوراکی این گیاه برای درمان چاقی، بهبود عملکرد ورزشی و ذهنی، افزایش سطح انرژی و بهبود سیستم ایمنی استفاده می کنند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری