0
تاثیرات بلوغ، بارداری و یائسگی روی پوست خانم ها

تاثیرات بلوغ، بارداری و یائسگی روی پوست خانم ها

  • تاریخ انتشار: 10 مرداد 1400
  • نویسنده: دلارام دهش
  • دیدگاه 0

سه دوره حساس در زندگی اغلب خانم ها، دوره بلوغ، دوران بارداری و زایمان و دوره یائسگی می باشد. در هر یک از این سه دوره، پوست صورت و بدن خانم ها با تغییراتی همراه می شود. ما در این مقاله به بررسی تاثیرات این سه دوره روی پوست بدن پرداخته ایم.

تاثیرات بلوغ

بلوغ یکی از دوره های مهم و اصلی زندگی هر انسان است که در آن، فرد احساسات و شرایط خاصی را تجربه می کند. دوران بلوغ در دخترها و پسرها متفاوت است. به طوری که در این سنین، پسران متوجه یک سری اتفاقات و دخترها متوجه موارد دیگری می شوند. یکی از مشکلات و اتفاقاتی که در سنین بلوغ هم برای پسرها و هم دخترها رخ می دهد، مشکلات پوستی و ترک خوردگی پوست است. به طوری که در این سنین، به علت افزایش هورمون‌ها و افزایش رشد ناگهانی فرد، در برخی نواحی بدن مثل سر زانوها یا روی سینه در خانم‌ها، ترک‌هایی ایجاد می‌شود که شاید برای افراد زننده و ناخوشایند به نظر برسد. همچنین رشد قدی و جسمی نیز ممکن است این خطوط ترک مانند را روی مناطق دیگری مثل کمر یا شکم ظاهر کند. در صورت مواجه با این مورد، به یک متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید تا راهکارهای درمانی را به شما گوشزد کند. دقت کنید هرچه دیرتر برای رفع مشکلات پوستی و زیبایی مربوط به دوران بلوغ اقدام نمایید، رفع آن ها سخت تر خواهد بود.

تاثیرات بارداری و زایمان

علاوه بر سنین بلوغ، یکی از دوره های دیگر که تاثیرات منفی در پوست خانم ها می گذارد، دوران بارداری است. در روزها و ماه هایی که یک خانم باردار است، هورمون های استروژن در بدن او افزایش چشمگیری پیدا می کند. این افزایش موجب افزایش رنگدانه‌های پوستی شده و در نهایت لکه‌های پوستی معروف به لکه های بارداری را روی پوست خانم ها نمایان می کند. بروز این لکه ها امری طبیعی بوده و برای درمان آن باید از متخصصین حوزه زیبایی کمک گرفت. در زمینه زیبایی و سلامت مو در دوران بارداری نیز ذکر این نکته که رشد مو در مقطع بارداری بهتر می شود لازم است. در واقع در این دوره ریزش موی افراد کمتر شده و از این نظر مشکلی برای خانم ها رخ نمی دهد. همان طور که در دوران بلوغ، افزایش قد و وزن باعث ایجاد ترک هایی در پوست افراد می شد، افزایش وزن در دوران بارداری نیز ممکن است ترک‌هایی را روی پوست شکم و سینه فرد ایجاد کند. این ترک ها معمولاً بعد از بارداری با رنگ روشن تری روی پوست ظاهر می‌شوند.

تاثیرات دوره یائسگی

دوران یائسگی برای خانم ها، دوران سختی است که در آن، بدن شان دچار تغییر و تحولات زیادی می شود. این تحولات اغلب به دلیل نوسانات هورمونی است که در فرد رخ می دهد. در واقع در دوره یائسگی، فرد با کمبود هورمون استروژن روبرو شده و این موضوع باعث پیری پوست و کاهش کیفیت آن می شود. همچنین در این دوره ریزش موی خانم ها بیشتر و شدیدتر می شود و این ریزش ممکن است باعث بروز نواحی طاس در برخی از قسمت های سر شود. برای حل مشکلات مربوط به پوست و مو در این دوره، لازم است حتماً از محصولات مراقبتی استفاده کرده و تحت نظر یک پزشک، در صورت نیاز راهکارهای پزشکی را هم دنبال نمایید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری