0
معرفی 2 ژل موثر در بهبود چین و چروک های اطراف چشم

معرفی 2 ژل موثر در بهبود چین و چروک های اطراف چشم

  • تاریخ انتشار: 16 شهریور 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

ژل دور چشم ژل طراوت دهنده ای است که بسیار سبک بوده و افراد با استفاده از آن می توانند محتویات ژل را به راحتی جذب پوست اطراف چشم شان نمایند. استفاده از ژل های دور چشم پوست این ناحیه را مرطوب کرده و سلول های آسیب دیده اطراف چشم را به خوبی ترمیم می‌کند. شما می توانید برای درمان ناحیه‌ زیر چشمتان، به جای خرید و استفاده از ژل‌های چشم گران قیمت، ژل های خانگی و طبیعی را تهیه کرده و از آن ها بهره مند شوید. ما در این مقاله از دارورسان به بررسی دو ژل موثر در بهبود چین و چروک های اطراف چشم یعنی ژل چای سبز و ژل خیار و ویتامین E پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

ژل دور چشم چای سبز

یکی از ژل های فوق العاده کاربردی برای بهبود پوست اطراف چشم، ژل چای سبز می باشد. این ژل پرخاصیت و مفید، برای بهبود وضعیت چشم های خسته و پف کرده یک محصول عالی بوده و با بهره مندی از مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان، پوست افراد را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال آزاد به خوبی مراقبت می کند. برای تهیه این ژل، دو عدد چای سبز کیسه ای یا تعدادی از برگ های چای سبز را آماده کرده و با استفاده از آن ها، چند فنجان چای پر رنگ تهیه کنید.

اگر از برگ‌های چای سبز استفاده می‌کنید، بهتر است برگ‌های چای را درست بعد از خیس خوردن صاف نموده تا کیفیت ژل بیشتر باشد. پس از تهیه چای، اجازه دهید به مدت ۱ ساعت یا بیشتر بماند تا کاملاً خنک شود. سپس این مایع را داخل قالب‌های یخ مکعبی ریخته و این قالب‌ها را در فریزر قرار دهید. در نهایت هنگامی که مایع‌ها کاملا یخ زدند، آنها را بیرون آورده و داخل یک کیسه‌ زیپ دار منتقل نمایید.

اگر فعلا قصد استفاده از این ترکیب را ندارید، آن را در فریزر نگهداری نمایید و اگر می خواهید از آن بهره مند شوی، یک یا دو قسمت از چای سبز یخ زده را برداشته، چشمانتان را ببندید و آنها را روی چشمانتان حرکت دهید. این ترکیب فوق العاده موثر موجب تسکین پوست شده و آن را خنک می‌کند. همچنین عناصر مفیدی که در چای سبز وجود دارد، پف چشم را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ژل دور چشم خیار و ویتامین E

یکی دیگر از ژل ها و ترکیبات موثر در بهبود پوست اطراف چشم، ژل دور چشم خیار و ویتامین E می باشد. فایده این ژل به این شکل است که خیار به آرامی پوست را خنک کرده و موجبات آبرسانی آن را فراهم می‌کند، و ویتامین E نیز نشانه‌های پیری پوست را به خوبی از بین می برد. این ژل دور چشم سرشار از مواد مغذی بوده و پوست اطراف چشم را در برابر اشعه‌های مضر مثل اشعه یو وی به طور کامل محافظت می‌کند.

همچنین استفاده از این ماسک باعث کلاژن سازی پوست شده و پوست را ترمیم می کند. برای تهیه این ژل، خیار را قطعه قطعه کرده و مقداری از آن را در یک مخلوط کن بریزید. سپس هنگامی که خیار به شکل پوره در آمد، آن را با با استفاده از الک صاف کرده و آب خیار را تهیه کنید. سپس ساقه‌های گیاه آلوئه ورا را به شکل افقی بریده و ژل خارج شده از آن را به همراه آب خیار در یک کاسه‌ تمیز مخلوط نمایید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و این ظرف را برای ۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. 

این کار باعث می شود ترکیب شما به شکل ژل درآید. در مرحله بعدی، چند کپسول سافت ژل ویتامین E را تهیه کرده و با سوراخ کردن آن، مایع داخل کپسول را داخل مخلوط خالی نمایید. سپس تمام این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و صبر کنید یک ساعت در محلی خنک بماند تا خنک شوند. در قدم آخر، درب ظرف را بسته و آن را در طول شب در یخچال قرار دهید. برای استفاده از این ژل، آن را در طول روز زیر چشمان تان مالیده و ماساژ دهید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری