0
پنج راهکار طبیعی و آسان برای نگهداری و تقویت مو

پنج راهکار طبیعی و آسان برای نگهداری و تقویت مو

  • تاریخ انتشار: 12 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

برای سلامت و نگهداری هرچه بهتر از موهای خود، لازم است با راهکارهایی که موجب تقویت مو می شوند آشنا باشید. ما در این مقاله به 5 راهکار عملی و آسان طبیعی که انجام آن ها به حفظ سلامت موی شما منجر می شود اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

جلوگیری از موخوره

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با مشکل موخوره مواجه اند، پیشنهاد می کنیم یک قاشق روغن نارگیل را از ریشه تا نوک موهایتان مالیده و صبر کنید تا این روغن حدود ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس می توانید موهای خود را با آب و شامپو شسته و این کار را دوبار در هفته تکرار نمایید. دقت کنید انجام بیش از اندازه این کار نه تنها فایده ای برای شما ندارد، بلکه ممکن است مشکلات شما را دو چندان کند. پس حد تعادل را رعایت کنید.

تقویت ریشه‌ های مو

یکی از ماسک های فوق العاده موثر در تقویت مو، ماسکی است که در آن بایستی یک عدد زرده تخم‌ مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A ترکیب نمایید. برای تهیه این پودر می‌ توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کرده و استفاده نمایید. شایان ذکر است این ماسک نه تنها ریشه های موی شما را تقویت می کند، بلکه سرعت رشد آن را نیز دوچندان خواهد کرد. پس از استفاده از این ماسک در حدود ۲ ساعت بعد، حتما موهایتان را بشویید.

رشد و سلامت مو

یک ماسک فوق العاده برای موی شما به این شکل تهیه می شود که ابتدا می بایست کمی آب سیب زمینی را با مقداری عسل و روغن زیتون و همچنین یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کرده و حسابی هم بزنید. سپس این ترکیب را روی ریشه موهایتان زده و پس از گذشت نیم ساعت موهایتان را بشویید. این ماسک فوق العاده کاربردی و موثر نه تنها موجب رشد، شفافیت و تقویت موی شما می شود، بلکه ریشه موهایتان را تقویت کرده و در حفظ سلامت آن موثر است.

ماسک موی خشک

اگر موهایی خشک دارید، بهتر است از ماسک مخصوص موی خشک استفاده نمایید. بدین منظور، ابتدا یک دوم فنجان سس مایونز را با یک عدد موز و دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون و همچنین یک گرم آووکادو تریب نموده و به موی کثیف تان بزنید. به این شکل که از پوست سر به سمت پایین بمالید و بگذارید 30 دقیقه روی موی شما بماند. سپس با گذشت این مدت زمان، موهای خود را به دقت بشویید.

ماسک براق شدن مو

یکی از بهترین ماسک ها برای تقویت و براق کردن مو، ماسک آسپیرین می باشد. برای تهیه این ماسک، سه عدد آسپرین را له کرده و به شامپو اضافه نمایید؛ سپس به مدت بیست دقیقه صبر کنید تا این ماده روی سر شما باقی بماند. سپس به آرامی سرتان را با آب گرم بشوئید و این کار را برای چند ماه در ماه تکرار کنید. آسپرین یک ماده فوق العاده موثر برای براق کردن موی افراد می باشد.

از این که تا پایان این بخش همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری