0
روش های کاربردی جهت جلوگیری از ریزش مو در افراد

روش های کاربردی جهت جلوگیری از ریزش مو در افراد

  • تاریخ انتشار: 15 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

در این مقاله از دارورسان به سه روش فوق العاده کاربردی برای جلوگیری از ریزش مو در خانم ها و آقایان پرداخته ایم. انجام این سه روش بسیار کم هزینه بوده و همواره در دسترس می باشد. با ما همراه باشید.

استفاده از عصاره پیاز

یکی از راهکارهای درمانی فوق العاده برای جلوگیری از ریزش مو، استفاده از عصاره پیاز قرمز می باشد. همان طور که می دانید، پیاز حاوی مقادیر قابل توجهی از سولفور است که این ماده بستری فوق العاده را جهت ساخت و تولید کلاژن های پوستی ایجاد می کند. کلاژن ماده ای ضروری برای رشد و تقویت مو می باشد. به همین خاطر، استفاده از پیاز به خصوص در افرادی که سن شان رو به بالا رفتن است برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد. عصاره ای که در آب پیاز قرمز وجود دارد باعث بازگردانی کلاژن های از دست رفته مو شده و به رشد مجدد موها کمک زیادی می کند. همچنین استفاده از این ماده باعث براق شدن هرچه بیشتر موی افراد می شود. جهت بکارگیری پیاز برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن، چند عدد پیاز را برداشته و پوست شان را به دقت جدا کنید. سپس آن ها را رنده کرده و در یک پارچه کتان قرار دهید. در مرحله بعدی دو طرف پارچه را گره زده و به نوعی عصاره پیاز رنده شده را با فشار پارچه خارج کنید. این عصاره را به محل های مستعد ریزش مو در سرتان زده و با گذشت یک ربع، آن را به خوبی بشویید.

استفاده از عصاره سیب زمینی

علاوه بر عصاره پیاز قرمز، عصاره سیب زمینی نیز ماده موثر دیگری است که موجب جلوگیری از ریزش مو در افراد می شود. گیاه سیب زمینی دارای ریشه ای است که در این ریشه انواع ویتامین های C، B و A موجود می باشد. این مواد از موی سر افراد در برابر شکنندگی و آسیب دیدگی محافظت کرده و باعث تقویت رشد آن می شود. استفاده از عصاره سیب زمینی موجب می شود به هر تار مو انواع ویتامین ها تزریق شده و درخشش و شادابی به موهایتان بازگردد. برای استفاده از این عصاره، سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید. سپس همان مراحلی که برای تهیه عصاره پیاز طی نمودید را این بار با سیب زمینی های رنده شده انجام داده و عصاره آن را در محل هایی که مستعد طاسی می باشد بزنید. سپس این نواحی را ماساژ داده و پس از گذشت یک ربع و جذب کامل توسط پوست سر، پوست سرتان را با شامپو بشویید. اگر به دنبال ترکیب اثر بخش دیگری در همین راستا هستید، سیب زمینی های رنده شده را با چند زرده تخم مرغ و مقداری عسل به طور کامل و یکدست مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را روی پوست سر خود و به خصوص نواحی خشک آن بزنید.

استفاده از سفیده تخم مرغ

سفید تخم مرغ ماده ای موثر در تقویت موی سر است که سرشار از پروتئین با کیفیت بالا بوده و ضخامت موهای سر را افزایش می دهد. افرادی که از این ماده استفاده می کنند، با گذشت مدت زمانی کوتاه شاهد رشد چشمگیر موهای خود خواهند بود. برای استفاده از سفیده تخم مرغ، آن را در یک کاسه ریخته و حسابی هم بزنید. سپس برای یک ساعت سفید تخم مرغ هم زده را در اتاق گذاشته و پس از آن به موهای سرتان بزنید. برای اثربخشی بهتر، به سفیده تخم مرغ کمی عسل و روغن زیتون نیز اضافه نمایید. شایان ذکر است پس از بکارگیری این ترکیب، موهای سرتان را با دقت کامل و با کمک شامپو مناسب موی سرتان بشویید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری