0
همه چیز درباره قطره آهن لیپوزومال فری نون

همه چیز درباره قطره آهن لیپوزومال فری نون

  • تاریخ انتشار: 11 آذر 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

 قطره آهن لیپوزومال فری نون 

کمبود آهن در بدن یکی از شایع ترین اختلالات تغذیه ای و از دلایل اصلی ابتلا به آنمی می باشد. بر اساس تخمین سازمان بهداشت جهانی WHO حدود 29% زنان در سن باروری مبتلا به آنمی هستند. کمبود آهن، علاوه بر مادر، نوزاد را نیز تحت تاثیر قرار داده و بر اساس آمار 39% کودکان زیر 5 سال در کشورهای در حال توسعه دچار کم خونی هستند. به طور معمول برای پیشگیری از بروز کمبود آهن و رفع آن، از مکمل های آهن استفاده می شود. در مناطقی مانند کشور ما که شیوع کم خونی بیشتر از 40% است، اغلب پزشکان مصرف روزانه مکمل های آهن را به کودکان از 6 تا 23 ماهگی توصیه می کنند. 

 

قطره فری نون و نقش آن در سلامت کودکان

 نوزادانی که با کمبود آهن مواجه هستند رشد کمتری داشته و وزن آن ها به اندازه کافی اضافه نمی شود. این کودکان همچنین در مقایسه با سایر کودکان رنگ و رویی پریده دارند و دچار بی اشتهایی، بی قراری و بی تابی می شوند. عارضه های ناشی از کمبود آهن در کودکان با احساس خستگی، ضعف عمومی بدن و اختلال تمرکز تشخیص داده می شود. استفاده از یک فرآورده مکمل آهن به خوبی کودک شما را در برابر خطرات ناشی از کمبود آهن محافظت خواهد کرد. فرم های مختلف آهن مانند فروس سولفات، فروس فومارات و ... سال ها در درمان آنمی ناشی از فقر آهن استفاده شده اند. تحقیقات نشان می دهد بهترین ملح آهن برای درمان کم خونی نوزادان، ملح پیروفسفات می باشد. قطره آهن فری نون نیز در راستای تحقیقات علمی دانشمندان، به صورت ملح پیروفسفات عرضه می شود.

(می توانید  قطره آهن لیپوزومال فری نون را از داروخانه انلاین دارورسان خریداری کنید.)

 قطره آهن لیپوزومال فری نون

ویژگی های آهن لیپوزومال فری نون 

  • جذب بسیار مناسب
  • تحمل گوارشی بالا
  • کمک به رشد و نمو ذهنی و شناختی کودک
  • کاهش عوارضی چون درد معده، تهوع و یبوست
  • مناسب موارد کاهش دریافت آهن از طریق تغذیه
  • جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها، لثه و مخاط دهان
  • رفع کم خونی فقر آهن و کم خونی ناشی از اختلال جذب آهن

(می توانید انواع مکمل های آهن را از داروخانه اینترنتی دارورسان تهیه کنید.)

 

مکانیسم اثر قطره فری نون چیست؟

قطره فری نون® یک مکمل آهن جهت درمان کم خونی ناشی از فقر آهن، به ویژه در اختلالات ناشی از جذب آهن و مواردی است که میزان دریافت آهن از طریق تغذیه کاهش پیدا کرده است.

 

عوارض قطره آهن فری نون 

در اثر مصرف این قطره خوراکی تا کنون عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است. به دلیل آنکه در تهیه قطره فری نون از آهن سوکروزمیال (لیپوزومال) استفاده شده است و آهن موجود در این فرآورده با مخاط دستگاه گوارش تماس پیدا نمی کند، عوارض جانبی شایع در مصرف مکمل های آهن مانند تهوع و معده درد در این محصول بسیار کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری