0
زمان دقیق ریزش موها بعد از لیزر

زمان دقیق ریزش موها بعد از لیزر

  • تاریخ انتشار: 11 شهریور 1400
  • نویسنده: معصومه رضوی
  • دیدگاه 0

زمان دقیق ریزش موها بعد از لیزر

لیزر موهای زائد یکی از پر طرفدارترین روش‌های درمانی برای حذف موهای زائد تمام قسمت‌های بدن میباشد. لیزر موهای زائد باعث رهایی از سالن‌های اپیلاسیون، ژیلت، مومک، کرم‌های موبر، دستگاه اپیلیدی و همچنین جوش‌ها و موهای زیرپوستی می‌شود، همچنین تقاضای استفاده از آن در سال‌های اخیر، افزایش چشمگیری داشته است. یکی از رایج‌ترین سئوالات در مورد لیزر موهای زائد، زمان و میزان ریزش مو بعد از لیزر است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر این سوال هم جزء آن دسته از سئوالاتی است که ذهن شما را به خود مشغول کرده، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

زمان و میزان ریزش مو به مسائل مختلفی از جمله رنگ مو و نوع پوست بستگی دارد که در موفقیت لیزر موهای زائد تأثیر بسزایی خواهند داشت. اصلی‌ترین و اساسی‌ترین نکته به هنگام لیزر موهای زائد آن است که رنگ‌دانه‌های مو باید توانایی جذب اشعه لیزر را داشته باشند. به عبارتی اشعه می‌بایست فقط به فولیکول مو رسیده و از آسیب به پوست فرد جلوگیری کند. در نتیجه افرادی که بین رنگ مو و پوستشان تضاد دارند، بهترین نتیجه ریزش مو را از لیزر موهای زائد خواهند گرفت.

لیزر-مو-زائد

عوامل موثر در ریزش موهای زائد

قبل از بررسی زمان و میزان ریزش موهای زائد باید بدانید که تأثیر لیزر بر روی بدن هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال اثرات لیزر بر روی اشخاصی که موهای ضخیم و تیره‌تری دارند، بسیار سریع‌تر از اشخاصی که موهای نازک و بوری دارند، مشخص می‌شود.

ریزش مو بعد از لیزر موهای زائد نیز به عوامل متعددی وابسته است که عبارتند از:

  • سن ؛ (افراد زیر 18 سال مجاز به لیزر موهای زائد نیستند زیرا نتیجه معکوس داشته و ممکن است با اختلالاتی همراه شود.)
  • ناحیه مورد نظر ؛(به عنوان نمونه بیکینی دیرتر از مناطق دیگر، ریزش مو را تجربه خواهد کرد.)
  • ضخامت مو ؛(هر چه میزان ضخامت مو بالاتر و رنگ آن تیره‌تر باشد، زودتر دچار ریزش می‌شود.)
  • وجود اختلالات هورمونی ؛(اشخاصی که دچار اختلالات هورمونی هستند مانند خانم‌هایی که هورمون مردانه در آن‌ها بیشتر است؛ دیرتر و کم‌تر ریزش مو را تجربه خواهند کرد.)
  • دستگاه لیزری که این کار را با آن انجام می‌دهند.
  • توانایی پزشکی که برای لیزر موهای زائد به او مراجعه کرده‌اید.

زمان شروع ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

بیشتر افراد فکر می‌کنند که بلافاصله بعد از انجام لیزر موهای زائد، موهایشان در همان روز دچار ریزش می‌شود. در حالی که این تفکر به هیچ وجه درست نیست و آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد کاملاً متفاوت است. موها بلافاصله بعد از لیزر نمی‌ریزند، بلکه حدود یک تا سه هفته پس از انجام اولین جلسه لیزر موهای زائد، ریزش مو به آرامی شروع خواهد شد.

از آنجایی که عملکرد دستگاه‌های لیزر با یکدیگر متفاوت است این زمان ممکن است کمی متغیر باشد. در برخی دیگر از دستگاه‌ها برای آنکه نتیجه بهتری را شاهد باشیم می‌بایست تا جلسه بعدی لیزر (حدود یک ماه) از شیو نواحی لیزر شده امتناع کرد، مگر در مواقعی که بسیار ضروری است.

حدود سه هفته پس از انجام لیزر موهای زائد، موهای ناحیه لیزر شده شروع به رشد کرده و همزمان با رشد آن، موهای زائد نواحی لیزر شده شروع به ریزش می‌کنند. پس از ریزش کل موهای نواحی لیزر شده تا مدتی هیچ موی زائدی رشد نخواهد کرد و زمانی که دوباره موهای زائد شروع به رشد کنند، مصادف با نوبت بعدی لیزر خواهد بود. این روند ادامه می‌یابد تا زمانی که تاثیر لیزر موهای زائد به طور کامل در نواحی مورد نظر اعمال شود.

لیزر-موی- زائد

زمان لازم برای ریزش کامل موهای زائد

برای این که شاهد ریزش چشمگیر موها بعد از لیزر موهای زائد باشیم، می‌بایست با صبوری تعداد جلسات لیزر تعیین شده از سوی پزشک را تکمیل کنیم زیرا در صورت عدم تکمیل جلسات شاهد بازگشت مجدد موهای زائد خواهیم بود. تعداد جلسات نیز به میزان گستردگی موهای زائد، ضخامت موها، پاسخ‌دهی بدن به اشعه لیزر و برگزاری منظم جلسات لیزر بستگی دارد که معمولاً بین 8 الی 12 جلسه است. ریزش مو بعد از لیزر موهای زائد در خانم‌ها نسبت به آقایان زودتر به نتیجه می‌رسد که علت آن نیز می‌تواند وجود دائمی هورمون تستسترون (هورمون مردانه) در بدن آقایان باشد.

 

تاثیر آب و هوا در ریزش مو‌های زائد بعد از لیزر

این حرف از آن دسته حرف‌های بی‌پایه و اساسی است که درباره لیزر گفته می‌شود. بنابراین اگر از شما خواسته شد که به خاطر شرایط آب و هوایی در جلسات بیشتری برای لیزر شرکت کنید، به حرفه‌ای بودن و اعتبار آن مرکز شک کنید. چرا که گرما ممکن است تأثیر بسیار ناچیزی روی رشد موها داشته باشد اما آنقدر ناچیز است که نیازی به توجه ندارد. تنها مساله آب و هوا در رابطه با لیزر این است که آن دسته از افرادی که می‌خواهند در نواحی بیکینی و زیر بغل لیزر انجام دهند، عموماً در فصول سرد سال آن را انجام می‌دهند. چون در این فصول به علت کاهش تعریق بدن، حساسیت کمتری در پوست ایجاد می‌شود.

موقتی یا دائمی بودن ریزش موها بعد از لیزر

در طی هر جلسه لیزر حدود 15٪ از فولیکول‌های مو، از بین خواهند رفت. این جلسات تا زمان از بین رفتن تمامی موها می‌بایست ادامه پیدا کند. به همین دلیل است که چندین جلسه برای از بین رفتن موهای زائد لازم است. تقریباً 90 درصد موهای زائد پس از تکمیل جلسات لیزر به طور کامل و برای همیشه از بین می‌روند. البته در این میان عواملی وجود دارند که می‌توانند موجب رشد مجدد موهای زائد شوند که عبارتند از :

  • وراثت
  • حاملگی
  • اختلالات هورمونی
  • واکنش به برخی از داروهای خاص
  • بیماری‌هایی زمینه‌ای که باعث ایجاد این اثرات می‌شوند
  • استفاده بیش از حد روش‌های موقت حذف مو مانند اپیلاسیون، شیو، کرم‌ها و …

نکته بسیار مهم آن است که پس از اتمام جلسات نیز باید شارژهای 6 ماهه یا سالیانه را انجام داد که این مورد به مکانیسم بدن شما وابسته است. اگرچه ماندگاری اثرات لیزر موهای زائد ممکن است از چند ماه تا چند سال ادامه داشته باشد ولی نمی‌تواند رفع دائمی موهای زائد را تضمین کند.

نوع دستگاه لیزر در نحوه ریزش موهای زائد مؤثر است؟

پزشک متخصص بر اساس رنگ پوست و موی شما بهترین دستگاه لیزر را انتخاب می‌کند بنابراین برای افراد مختلف دستگاه‌ها، نتیجه متفاوت دارند ولی روند درمان همه به یک شکل است و از یک استاندارد پیروی می‌شود.

 

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری