0
همه چیز در مورد ضدآفتاب

همه چیز در مورد ضدآفتاب

  • تاریخ انتشار: 27 تیر 1400
  • نویسنده: دلارام دهش
  • دیدگاه 0

ضد آفتاب یکی از مهمترین ابزارها در پیشگیری از سرطان پوست است. به جلوگیری از پیری زودرس پوست ناشی از آفتاب ، از جمله چین و چروک ، افتادگی و لکه های پیری کمک می کند؛در این مقاله درباره نحوه انتخاب و استفاده صحیح از یک ضد آفتاب مناسب برای خود و خانواده بیشتر بیاموزید.

 

 

مواد ضد آفتاب

ضد آفتاب شامل مواد موثری است که به جلوگیری از رسیدن اشعه ماورا بنفش خورشید به پوست شما کمک می کند. در اینجا نحوه کار دو نوع ضد آفتاب برای شما آمده است:

مواد ضد آفتاب فیزیکی (معدنی) (از جمله مواد معدنی؛ دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی) ، اشعه ها را قبل از نفوذ به پوست شما مسدود و پخش می کند.

مواد شیمیایی ضد آفتاب (مانند آووبنزون ​​و اکتیزالات)  که اشعه ماورا بنفش را قبل از اینکه به پوست شما آسیب برسند، جذب می کنند.

 

محافظت از طیف گسترده

در گذشته ، اکثر کرم های ضد آفتاب فقط حاوی اطلاعات مربوط به برچسب محصولات در مورد محافظت در برابر UVB - اشعه هایی که باعث آفتاب سوختگی می شوند و نه UVA - اشعه هایی که باعث برنزه شدن و پیری زودرس می شوند. اکنون که خطرات UVA کاملاً شناخته شده است ، کرم ضد آفتاب با طیف گسترده ای اطلاعات واضحی را درباره برچسب های محصول در مورد محافظت در برابر UVB و UVA ارائه می دهد.

 

چه کسانی باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟

همه!مردان ، زنان و کودکان بالای 6 ماه هر روز باید از ضد آفتاب استفاده کنند. این شامل افرادی است که به راحتی برنزه می شوند. به یاد داشته باشید ، پوست شما در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب در طول زندگی آسیب دیده است ، خواه شما نسوزید یا نه.

نوزادان زیر 6 ماه تنها موارد استثنا هستند. پوست آنها بسیار حساس است از خورشید دور بمانید ساختارهای سایه و لباس های ضد آفتاب بهترین راه برای محافظت از نوزادان است.

 

از چه نوع ضد آفتابی استفاده کنید؟

با این همه انتخاب ، چگونه می توانید ضد آفتابی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد؟ بنیاد سرطان پوست معتقد است که بهترین ضد آفتاب همان کرم ضد آفتاب است که به احتمال زیاد از آن استفاده می کنید ، به شرطی که محافظت ایمن و موثری داشته باشد و طیف وسیعی با SPF 15 یا بالاتر داشته باشد. درباره گزینه های خود بیاموزید تا انتخابی آگاهانه و متناسب با نیازهای شما انجام دهد. هرچه از ضد آفتاب خود شادتر باشید ، به طور مداوم تری از آن استفاده خواهید کرد.

 

آیا افرادی که دارای رنگ پوست هستند باید کم و بیش از ضد آفتاب استفاده کنند؟

توصیه می شود که همه افراد ، صرف نظر از رنگ پوست ، از ضد آفتاب استفاده کنند. سرطان پوست حتی در افرادی که دارای پوست پوست تیره هستند نیز می تواند ایجاد شود. اگرچه برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد آفتاب سوختگی هستند ، حتی در صورت عدم آفتاب سوختگی نیز آسیب خورشید رخ می دهد. این بدان معناست که حتی کسی که هرگز دچار آفتاب سوختگی نمی شود باید همچنان از ضد آفتاب استفاده کند

 

SPF یعنی چه؟

SPF مخفف Sun Protection Factor است . این عدد به شما می گوید که در صورت استفاده از کرم ضد آفتاب دقیقاً طبق دستورالعمل در مقایسه با مدت زمان بدون ضد آفتاب ، اشعه UVB خورشید برای قرمز شدن پوست شما چه مدت طول می کشد. بنابراین ، اگر از یک محصول SPF 30 به درستی استفاده کنید ، سوختن شما 30 برابر بیشتر از عدم استفاده از ضد آفتاب است.

 

به چه سطح SPF نیاز دارم؟

 اگر بیشتر ساعات روز در داخل آفتاب هستید ، می توانید از کرم ضد آفتاب یا محصولات آرایشی با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می کنید ، به خصوص در زمان و جایی که آفتاب شدیدترین است ، به یک ضد آفتاب ضد آب ضد SPF 30 یا بالاتر نیاز دارید.

مهم نیست SPF ، استفاده مجدد از آن هر دو ساعت یکبار کلیدی است. ضد آفتاب همچنین باید بلافاصله پس از شنا یا تعریق دوباره استفاده شود.

در انتخاب ضد آفتاب باید دنبال چه چیزی باشید؟

 طیف گسترده: از پوست شما در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می کند.

 SPF 15: ایده آل برای هر روز ، قرار گرفتن در معرض گاه به گاه ، مانند راه رفتن سگ خود ، یا رانندگی به محل کار. به دنبال مهر توصیه های استفاده روزانه ما باشید.

SPF 30 یا بالاتر: برای فعالیتهای طولانی مدت در فضای باز ، از جمله دویدن از راه دور ، پیاده روی ، شنا و ورزش در فضای باز. اگر در فضای باز کار می کنید SPF 30 ضروری است. به دنبال مهر فعال توصیه ما باشید .

 

 مقاوم در برابر آب و بسیار مقاوم در برابر آب: برای شنا یا ورزش شدید. هیچ ضد آفتابی ضد آب نیست. همه آنها در نهایت شستشو می شوند. ضد آفتاب هایی که دارای برچسب ضدآب هستند ، تا 40 دقیقه شنا آزمایش می شوند ، در حالی که ضد آفتاب های بسیار مقاوم در برابر آب ، تا 80 دقیقه در آب موثر هستند.

 

چه زمانی باید ضد آفتاب بزنم؟

هر روز! بهترین روش این است که 30 دقیقه قبل از بیرون کشیدن استفاده کنید تا کرم ضد آفتاب به پوست شما متصل شود. هر دو ساعت در معرض قرار گرفتن و بلافاصله پس از شنا یا تعریق زیاد دوباره آن را اعمال کنید.

حتی وقتی هوا ابری است ، تا 80 درصد تابش اشعه ماورا بنفش خورشید به زمین می رسد. در یک روز ابری بدون محافظت می تواند به آسیب پوست منجر شود

 

کجا باید ضد آفتاب بزنم؟

متخصصان توصیه می کنند قبل از اینکه یک روز لباس بپوشید ، ضد آفتاب را روی کل بدن خود بزنید. به این ترتیب اگر لباس شما تغییر کند یا لایه ها را بردارید از پوست شما محافظت می شود. حداقل ، شما باید از کرم ضد آفتاب در هر قسمت از بدن خود که در معرض آفتاب است استفاده کنید ، از جمله نقاطی که به راحتی از دست می روند: بالای گوش ، پشت گردن ، پوست سر (روی خط قسمت) ، بالای پاها و پشت زانوها.

 

چه مقدار ضد آفتاب استفاده کنم؟

برای اینکه از کرم ضد آفتاب محافظت از طیف وسیع را داشته باشید ، یک اونس - تقریباً یک لیوان پر از گل - را روی کل بدن خود بمالید. بیشتر افراد کمتر از نیمی از این مقدار را اعمال می کنند و این به معنای کاهش محافظت است.

با استفاده مجدد از آن ، یک خانواده چهار نفره باید یک بطری چهار اونسی ضد آفتاب برای هر فرد در طول یک روز طولانی در فضای باز استفاده کند.

 

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

ضد آفتاب میزان اشعه ماورا بنفش را کاهش می دهد و خطر ابتلا به سرطان پوست و آسیب به خورشید را کاهش می دهد.

موارد دیگر را باید در نظر گرفت

  • فاکتورهای خطر ابتلا به سرطان پوست :نوع پوست و سابقه خانوادگی میزان حفاظت مورد نیاز شما را تعیین می کند.
  • حساسیت به نور : مهم نیست نوع پوست شما ، برخی از داروها و اختلالات پوست شما را به شدت در برابر آفتاب حساس می کند و این امر باعث افزایش نیازهای محافظتی شما می شود.
  • شرایط پوست : می توانید ضد آفتاب را برای پوست خشک ، پوست چرب ، پوست مستعد آکنه و پوست حساس انتخاب کنید.

 

به خاطر داشته باشید که گرچه بسیار مهم است ، اما ضد آفتاب به تنهایی کافی نیست . برای استراتژی کامل محافظت در برابر آفتاب ، هر زمان ممکن است سایه را جستجو کنید ، از لباس های ضد آفتاب ، کلاه لبه پهن و عینک آفتابی ضد اشعه ماورا UV بنفش استفاده کنید.

برای کمک به شما در انتخاب محصولات ضد آفتاب ، به دنبال مهر تایید بنیاد سرطان پوست بگردید و محصولات ضد آفتاب پیشنهادی ما را مرور کنید .

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری