0
بهترین روش های از بین بردن کک و مک و لکه های پوستی

بهترین روش های از بین بردن کک و مک و لکه های پوستی

  • تاریخ انتشار: 15 تیر 1400
  • نویسنده: علیرضا شاکری
  • دیدگاه 0

برای از بین بردن لکه های پوستی و کک و مک، روش های مختلفی وجود دارد. سریع ترین، ارزان ترین و مفیدترین روش های از بین بردن کک و مک روش های طبیعی هستند. ما در این مقاله به چند روش طبیعی و آسان برای از بین بردن کک و مک و لکه های پوستی اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

استفاده از سرکه

یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن انواع لکه و کک و مک های پوستی، استفاده از سرکه می باشد. سرکه در کنار فواید بی شمار غذایی که دارد، یکی از رایج ترین داروهای خانگی برای از بین بردن لکه های صورت بوده و در گذشته نیز از آن استفاده زیادی می شد. برای استفاده از سرکه، ابتدا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در 2 لیتر آب رقیق کرده و سپس با استفاده از یک تکه پنبه، آن را روی صورت خود و نواحی که کک و مک وجود دارد بمالید. برای کسب نتیجه حداکثری از این کار، آن را هر شب برای چند هفته تکرار نمایید.

بکارگیری شیر ترش

شیر ترش ماده دیگری است که برخلاف تصور خیلی ها، یک ماده فوق العاده موثر برای از بین بردن کک و مک است. در شیر ترش، اسید لاکتیک زیادی وجود دارد و همین ماده موجب محو شدن لکه ها و کک و مک های پوستی می شود. برای استفاده از شیر ترش کافی است این ماده را به صورت روزانه روی صورت تان مالیده و کمی ماساژ دهید. سپس پوست تان را به خوبی با آب بشویید.

استفاده از آب پیاز قرمز

راهکار طبیعی و ارزان قیمت دیگری که برای از بین بردن کک و مک وجود دارد، استفاده از آب پیاز قرمز می باشد. این ماده درمان موثری برای لکه‌ های کک و مک بوده و تهیه آن نیز هزینه زیادی برای کاربران به همراه نخواهد داشت. برای تهیه این ماده، پیاز را به خوبی رنده کرده و برای چند دقیقه روی پوست خود قرار دهید. برای نتیجه دهی هرچه بهتر این ماده، آن را روزی دو بار تکرار نمایید.

ترکیب شیر و خیار رنده شده

از دیگر مواد موثر در از بین بردن کک و مک، خیار رنده شده می باشد. شما می توانید خیار رنده شده را داخل شیر تازه قرار داده و پس از گذشت ده دقیقه، خیارهای موجود در شیر را خارج نمایید. سپس این شیر را برای یک ربع روی صورت تان قرار داده و علاوه بر تقویت پوست صورت، اقدام به از بین بردن کک و مک نمایید.

استفاده از گوجه

شما عزیزان می توانید به جای استفاده از انواع کرم های گران قیمت و پر هزینه، از یک ماده طبیعی و ارزان قیمت مثل گوجه استفاده نمایید. گوجه ماده فوق العاده موثری است که باعث سفید شدن پوست، جوانسازی و کاهش التهاب پوست، رفع چین و چروک و پیری پوست، از بین بردن کک و مک پوست و ... می شود. بدین منظور شما می توانید برش های لایه ای از گوجه را برای مدت زمان ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار داده و پس از آن پوست تان را به خوبی بشویید.

ترکیب موز و آبلیمو

برای از بین بردن لکه های پوستی می توانید پوره موز را به همراه دو قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کرده و این ترکیب را برای ۲۵ دقیقه روی صورت تان قرار دهید. سپس پوست صورت تان را با آب ولرم شستشو داده و به خوبی تمیز کنید. این ماسک طبیعی سرشار از ویتامین C بوده و قادر است لکه های پوستی و کک و مک را از بین ببرد. جهت کسب نتیجه هرچه بهتر از این ماسک، بهتر است آن را به صورت هفته ای دوبار استفاده نمایید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری