0
چرا نباید با آرایش بخوابیم ؟

چرا نباید با آرایش بخوابیم ؟

  • تاریخ انتشار: 29 مهر 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش قبل از خواب بسیار مهم است عدم انجام اینکار می تواند در طول شب به پوست شما آسیب زیادی برساند.

پوست هنگام خواب خود را تجدید می کند و هنگامی که شما آرایش خود را پاک نمی کنید، از تجدید دوباره پوست خود جلوگیری می کنید و علائم فرسودگی به زودی در چهره شما ظاهر می شود.

از آنجا که بیشتر مواد آرایشی از مواد روغنی تشکیل شده است، وقتی برای مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند، منافذ پوست شما را مسدود کرده، منجر به بروز بیشتر جوش های پوستی و آکنه شود و می تواند بسیاری از نقص های پوستی را ایجاد کند.به همین دلیل استفاده از مواد پاک کننده آرایش قبل از خواب و سپس مرطوب کردن صورت برای کمک به تنفس صحیح پوست بسیار حائز اهمیت است.

 

مضرات خوابیدن با آرایش چیست ؟

ایجاد جوش بر روی صورت 

خوابیدن با آرایش باعث می‌شود آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست شما باقی بمانند، منافذ پوستتان را مسدود کنند، و به التهاب مزمن و ایجاد جوش منجر شوند.  متأسفانه پاک‌نکردن آرایش قبل از خواب این تأثیر ناخوشایند را روی صورت خواهد داشت.

کدر شدن رنگ پوست 

روغن‌ها و سلول‌های مرده پوست در خارجی‌ترین لایه‌های پوست تمام شب در تماس با بالش قرار دارند و گردش طبیعی در این لایه از پوست کاهش می‌یابد. پاک‌سازی و لایه‌برداری منظم برای ظاهرشدن سلول‌های جدید پوست ضروری است و اجازه می‌دهد فرایندهای ترمیم طبیعی پوست روند خودشان را طی کنند.اگر صبح از خواب بیدار شده‌اید و با پوستی کدر و سرشار از آلودگی مواجه شده‌اید، خوابیدن با آرایش منجر به این اتفاق شده است.

ایجاد چین و چروک برروی پوست 

آرایش روی صورت به رادیکال‌های آزاد محیط که اغلب ناشی از آلودگی‌های محیطی‌اند می‌چسبد؛ بنابراین، خوابیدن با آرایش و پاک‌نکردن آن به این ناخالصی‌های مضر فرصت بیشتری برای آسیب به پوست شما می‌دهد. رادیکال‌های آزاد کلاژن را تجزیه می‌کنند. تجزیه کلاژن به‌مرور زمان به ایجاد چین‌وچروک، خطوط ریز روی پوست، و پیری زودرس پوست منجر می‌شود.

 

مضرات خوابیدن با آرایش چیست

سلامت چشم ها به خطر می افتد 

خوابیدن با آرایش ممکن است به حساس‌ترین نواحی صورت، یعنی چشم‌ها آسیب برساند. خوابیدن با آرایش چشم شما را در معرض خطراتی مانند التهاب یا عفونت چشم، قرمزی چشم و خراش قرنیه قرار می‌دهد. این اتفاقات ممکن است ناشی از مالیدن ذرات آرایش به سطح چشم شما باشد.

از آنجا که چشم ناحیه بسیار حساسی از بدن است، لازم است حتما قبل از خواب ریمل، خط چشم و سایه‌تان را پاک کنید. خوابیدن با آرایش چشم ممکن است به انسداد فولیکول‌های ریز مو و غدد چربی پلک‌های شما منجر شود. هنگامی که این مناطق مسدود می‌شوند، باکتری‌ها می‌توانند تجمع کنند و باعث التهاب شوند.

شکسته شدن و کنده شدن مژه

یک پیامد منفی دیگر ِ خوابیدن با آرایش، این هست که مواد آرایشی میتواند مژه‌هاي‌تان را نابود کند. صبح هنگامی که می خواهید صورت‌تان را بشویید، با مژه‌هاي کنده شده‌اي روبرو خواهید شد که یکی یکی روی صورت‌تان می‌افتند!

خشکی و ترک لب 

پوست لب بسیار حساس است، اگر آرایش آن ها (رژلب و خط لب) پاک نشود، دچار التهاب شده و در نتیجه خشک و ترک خورده می شوند. میتوانید از بالم لب و اسکراب های لب استفاده کنید 

 

شادابی پوست با پاک کردن آرایش

حتی اگر شب هنگام خواب به سختی چشم های خود را باز نگه داشته اید، حتما حتی با چند روش ساده آرایش خود را پاک کنید و سپس از خواب خود لذت ببرید.
روزانه پوست خود را دو مرتبه تمیز کنید. در شب، اگر آرایش سنگینی دارید، با یک دستمال مرطوب شروع کنید. اگر پوست نرمال و خشک دارید، یک پاک کننده ملایم پیدا کنید تا آلودگی ها و آرایش را از بین ببرد. برای پوست های چرب، به دنبال لایه برداری باشید و به دنبال پاک کننده هایی سازگار با پوست خود باشید.

پس از پاک کردن آرایش پایه، ریمل مژه و ابرو و سایه چشم خود، از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا باعث آبرسانی و شاد نگه داشتن پوست شما شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری