0
نکات آموزشی در رابطه با پاک کردن آرایش چشم

نکات آموزشی در رابطه با پاک کردن آرایش چشم

  • تاریخ انتشار: 18 مرداد 1400
  • نویسنده: دلارام دهش
  • دیدگاه 0

آرایش چشم بدون شک جذابیت و گیرایی چهره خانم ها را دو چندان می کند. در این بین، برخی ها هنگام پاک کردن آرایش چشمان شان با مشکلاتی روبرو می شوند. ما در این مقاله به 4 نکته مهم و اساسی در رابطه با پاک کردن آرایش پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پاک کردن اصولی آرایش چشم

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم ها در پاک کردن آرایش از چشم شان مرتکب می شوند، استفاده از مواد پاک کننده آرایش غیراستاندارد برای پاک کردن آرایش اطراف چشمان شان است. از آن جایی که پوست اطراف چشم در واقع نازک ترین و حساس ترین پوست در صورت می باشد، لازم است تا مراقبت کامل و کافی از آن انجام شود. اگر از محصولات غیراستانداردی که ترکیبات مناسبی برای پاک کردن مواد آرایشی چشم ندارند در این ناحیه استفاده نمایید، مشکلاتی همچون سوزش چشم و پوست اطراف آن، التهاب و تیره شدن نواحی اطراف چشم سراغ تان خواهد آمد. به همین خاطر استفاده از یک پاک کننده آرایش معطر و باکیفیت، اولین و مهم ترین قدم برای پاک کردن آرایش چشم است که سلامت این بخش مهم از صورت را تضمین می کند. برای پاک کردن صحیح ریمل یا سایر مواد آرایشی چشمان تان، کافی است دو یا سه قطره از محلول پاک کننده باکیفیت را روی پنبه ریخته و با استفاده از پنبه، به آرامی و برای چند ثانیه ضربه ای آرام به پوست اطراف چشم تان بزنید. این کار اگر به درستی انجام پذیرد، موجب می شود تا آرایش شما پیش از آنکه خودتان کامل آن را پاک کنید شروع به حل شدن کرده و سریع تر و راحت تر پاک شود. در قدم آخر می توانید صورت تان را با آب بشویید تا مواد آرایشی از روی پوست تان جدا شوند.

پاک کردن محصولات آرایشی ضد آب

خیلی از خانم ها به دلیل آن که آرایش چشمان شان در اثر تعریق یا سایر موارد از بین نرود، از مواد آرایشی ضد آب استفاده می کنند. این محصولات آرایشی ساختاری ضد رطوبت داشته و در مقابل آب بسیار مقاوم هستند. برای پاک کردن آرایش چشمانی که برای آرایش آن ها از محصولات آرایشی ضد آب استفاده شده، از پاک کننده های قوی آرایشی استفاده کنید. این مواد پاک کننده با ترکیب چربی که دارند، مواد آرایشی را در خود حل کرده و آن ها را برای پاک شدن از روی پوست آماده می کنند. پس از بکارگیری این پاک کننده ها، دست و صورت تان را به دقت بشویید تا هرگونه اثری از ماده آرایشی یا این مواد از روی پوست تان محو شود.

استفاده از دستمال مرطوب

دستمال های مرطوب گزینه مناسبی برای پاک کردن آرایش هستند؛ اما اگر به صورت مداوم آرایش می کنید، بهتر است به جای استفاده زیاد از این دستمال ها، روش دیگری را برگزینید. این محصولات اگر چه مزایای زیادی دارند، اما به طور کلی بکارگیری شان در دراز مدت باعث ایجاد التهاب و حساسیت در برخی افراد خواهد شد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در شرایط خاص از آن ها استفاده کنید.

ترکیب وازلین و مرطوب کننده

یک پاک کننده آرایش طبیعی که عوارض بسیار کمی برای افراد دارد، پاک کننده ای می باشد که از ترکیب وازلین و مرطوب کننده حاصل شده است. شما می توانید کمی وازلین را با مقدار کمی از مرطوب کننده پوست ترکیب کرده و پنبه را به آن آغشته کنید. سپس پنبه را در نواحی که آرایش کرده اید قرار داده و پس از استفاده از آن، این نواحی را به دقت شست و شو دهید. دقت کنید که این روش نیز نباید به عنوان روش دائمی پاک کردن آرایش استفاده شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری