0
فواید استفاده از نخ دندان

فواید استفاده از نخ دندان

  • تاریخ انتشار: 08 اسفند 1400
  • نویسنده: ملیکا رادمهر
  • دیدگاه 0

نخ دندان

ممکن است تا کنون تصور می‌کردید که مسواک زدن تنها، برای سلامت دندان‌ هایتان کافی است. اما باید بدانید که نخ دندان کشیدن برای حفظ سلامت دندان‌ها از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.نخ دندان شما را از شر عفونت، ویروس، آلودگی و میکروب های لثه و جرم روی دندان ها نجات می‌دهد.

 

فواید استفاده از نخ دندان

  •  پوسیدگی دندان‌ ها

پس از خوردن هر وعده غذایی مقدار زیادی از تکه‌های غذا لابه‌لای دندان‌ها جا می‌ماند که حتی قابل‌ مشاهده هم نیستند. این تکه‌های مانده در دیواره دندان‌ها باعث رشد و تکثیر باکتری‌ها می‌شوند. این باکتری‌ها به‌ مرور زمان باعث پوسیدگی و نابودی دندان خواهد شد. زمانی که از نخ دندان استفاده می‌کنید تمام این ریز ذرات غذا را از دیواره دندان جدا می‌کنید و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری خواهید کرد.

  •  عفونت لثه

باکتری‌های موجود لای دندان‌ ها که براثر نخ دندان نکشیدن رشد می‌کنند، به ‌مرور به لثه نیز آسیب خواهند رساند. این موضوع باعث بروز عفونت لثه خواهد شد.

فواید استفاده از نخ دندان

  • التهاب لثه

اگر پلاک‌های ایجاد شده دور دندان درمان نشود، باعث بروز مشکل پیوره، بیماری عفونی در اطراف دندان و لثه که با خونابه همراه است، می‌شود. در حقیقت نخ دندان کشیدن از ایجاد پلاک دندان جلوگیری کرده و باعث درمان التهابات لثه خواهد شد.

  • رفع بوی بد دهان

بخش زیادی از بوی بد دهان مربوط به وجود باکتری‌های لابه‌لای دندان‌هاست. وجود پس‌ مانده غذا که باعث رشد باکتری‌ها، عفونت لثه و التهاب لثه می‌شود، این بوی بد را ایجاد می‌کند. تنها با نخ دندان کشیدن و خارج کردن ذرات مانده غذا در لای دندان‌ها، تا حد زیادی بوی بد دهان را از بین خواهید برد.

خرید نخ دندان از داروخانه آنلاین دارورسان

 

چه زمانی باید از نخ دندان استفاده کرد؟

 برای نخ دندان هیچ زمان ایده آل یا مشخصی وجود ندارد. یعنی هر زمان شما در طول روز احساس سنگینی در لا به ‌لای دندان خود کردید می‌توانید از نخ استفاده کنید.اگر به ‌سلامت دندان‌های خود اهمیت می‌دهید بنابراین خوب است که شب قبل از خواب و مسواک زدن، ابتدا نخ دندان بکشید و سپس مسواک بزنید. اما به ‌طور کلی ۲ تا ۳ بار نخ دندان کشیدن در طول هفته نیز می‌تواند تا حد بسیار زیادی از پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های لثه جلوگیری کند.

چه زمانی باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چگونه از نخ دندان استفاده کنیم؟

ابتدا تقریبا ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌ متر از نخ دندان را جدا کنید.دو سر نخ دندان را به هم گره ‌زده و یک حلقه درست کنید و یا اینکه یک ‌طرف نخ دندان را به دور انگشت سبابه دست راست و طرف دیگر را دور انگشت سبابه دست چپ بپیچانید.تقریبا ۳ سانتی‌متر از نخ دندان را بین انگشت سبابه و شست خود با فشار نگه‌ دارید. از انگشت شست برای دندان‌های آرواره بالا و از سبابه برای تمیز کردن دندان‌های پایین آرواره کمک بگیرید.نخ دندان را از یک‌ طرف دیواره و یا لا به‌ لای دو دندان وارد کرده و با کمی فشار از طرف دیگر خارج کنید. در این زمان غذاهای مانده در لای دندان‌ها خارج می‌شوند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری