0
16 نکته زیبایی برای پوست های حساس

16 نکته زیبایی برای پوست های حساس

  • تاریخ انتشار: 30 مرداد 1400
  • نویسنده: دلارام دهش
  • دیدگاه 0

داشتن و حفظ پوست زیبا این روزها با توجه به گرمای سوزان و آلودگی محیط کار سختی است. تعداد کمی هستند که با پوستی درخشان متولد می شوند ، اما برای بقیه ما ، به ویژه کسانی که دارای پوست حساس هستند باید برای مدیریت پوست شفاف و درخشان تلاش زیادی انجام دهند . اتمام راهنمایی زیبایی برای پوست های حساس!

قبل از پرداختن به نکات مراقبت از پوست ، اجازه دهید یک آزمون کوچک انجام دهیم تا حساسیت پوست خود را بشناسیم.

 

 آیا پوست شما حساس است؟

  1. بلافاصله پس از شستن صورت خود توجه کنید. آیا احساس سفتی یا ناراحتی در پوست دارید؟
  2. آیا شما بیشتر از بقیه دچار لکه های قرمز و بثورات می شوید؟
  3. آیا پوست شما به راحتی می سوزد یا برنزه می شود حتی اگر مدت زمان کمتری در معرض آفتاب باشید؟
  4. آیا پوست شما با اکثر لوازم آرایشی احساس ناراحتی نمی کند؟
  5. آیا پوست شما به لوازم آرایشی رنگی شیمیایی و مصنوعی واکنش منفی نشان می دهد؟
  6. آیا از چین و چروک زودرس و خطوط ریز رنج می برید؟
  7. آیا پوست شما خارش دارد یا مستعد لکه های خشک پوسته پوسته است؟

پوست هر کسی تا حدی حساس است اما برخی بیشتر از دیگران حساسیت را تجربه خواهند کرد. متوجه خواهید شد که پوست شما قرمز می شود و خیلی زود تحریک می شود و گاهی منجر به برجستگی های کوچک و تن و بافت ناهموار می شود . این افزایش ناگهانی اغلب توسط کوچکترین چیز (حتی پاک کردن آرایش) ایجاد می شود ، اما اگر نسبت به محصولاتی که استفاده می کنید یا نحوه استفاده از آنها پرخاش می کنید ، رایج تر است. از آنجا که پوست حساس همچنین می تواند همزمان خشک/چرب/مستعد آکنه باشد ، حفظ یک روال ثابت و موثر برای حفظ آرامش ، شفافیت و تعادل بسیار مهم است. 

اگر پاسخ شما  برای اکثر سوالات "بله " است ، بدون شک پوست شما از نظر طبیعت حساس است. مراقبت و مراقبت های اضافی لازم است تا از پوست حساس خود در برابر محیط محافظت کنید و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. حالا بیایید ببینیم چه شیوه هایی را می توان دنبال کرد و چه داروهای خانگی در کار شما برای مراقبت از پوست حساس موثر است.

نکات زیبایی برای پوست های حساس:

در اینجا لیستی از بهترین 16 نکته مراقبت از پوست حساس وجود دارد:

1. مراقب آنچه می خرید باشید:

متأسفانه پوست حساس با انواع موادی که در محصولات موجود است واکنش خوبی نشان نمی دهد. بسیار مهم است که اجزای موجود در محصول خریداری شده را بشناسید تا از هرگونه تحریک پوستی که ممکن است پس از استفاده ایجاد شود جلوگیری کنید. بسیاری از سالن های زیبایی فقط برای تشخیص محصول مناسب با نوع پوست شما ، آزمایشات پوستی انجام می دهند.

2. تست پوست برای پوست های حساس:

همانطور که در بالا اشاره کردم ، بسیار مهم است که قبل از استفاده از محصول جدید روی صورت یا به طور کلی یک مارک جدید لوازم آرایشی ، آزمایش پوست انجام دهید. فقط مقدار کمی از آن را روی پوست خود قرار دهید ، نه صورت ، به مدت 48 ساعت تا هرگونه واکنش پوستی را مشاهده کنید.

3. پوست خود را مرطوب کنید:

داشتن رژیم مراقبت از پوست سالم برای همه انواع پوست بسیار مهم است ، به ویژه انواع حساس پوست که برای جلوگیری از خشک شدن نیاز به بستن آب دارد. از مرطوب کننده مناسب پوست شما ترجیحاً ارگانیک استفاده کنید. بسیاری از شرکت های لوازم آرایشی با کرم های مرطوب کننده مخصوص که مخصوص پوست های حساس ساخته شده است ، وارد بازار شده اند. یکی از آنها را امتحان کنید تا نتایج خوبی بگیرید.

4. آنچه را می خورید بررسی کنید:

این چیزی است که شما می توانید در هر پست درباره پوست شفاف و درخشان صحبت کنید. بررسی رژیم غذایی بسیار مهم است. عادات غذایی سالم سموم را دفع کرده و پوستی درخشان به شما می بخشد. مقدار زیادی آب و آب میوه های تازه بنوشید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید. این مهمترین نکات زیبایی برای پوست های حساس است. برخی از غذاها ممکن است روی پوست شما واکنش منفی نشان داده و حساسیت را افزایش دهند. آنها را تجزیه و تحلیل کرده و از آنها اجتناب کنید.

5. دور از نور خورشید:

گرمای زیاد به سلول های پوست آسیب می رساند و اغلب می تواند باعث بثورات پوستی و بیماری ها شود. با پوشیدن عینک آفتابی و استفاده از لوسیون های ضد آفتاب با SPF بالا از پرتوهای مضر فرابنفش مضر خورشید باید اجتناب کرد. همچنین تا آنجا که ممکن است زیر نور خورشید قدم نگذارید.

6. صورت خود را بشویید:

هر زمان که فرصتی پیش آمد ، همیشه صورت خود را بشویید. این نه تنها پوست شما را آبرسانی می کند بلکه به پاکسازی ناخالصی هایی که ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کند نیز کمک می کند. همیشه پوست خود را بمالید تا خشک شود. از مالیدن خودداری کنید.

7. مراقب چشمان خود باشید:

پوست اطراف چشم نسبت به بقیه صورت بسیار حساس است. بنابراین ، استفاده از کرم ها و پاک کننده های با کیفیت خوب هر شب قبل از خواب اهمیت بیشتری پیدا می کند.

8. عوامل خارجی برای پوست های حساس:

این تنها چیزی نیست که می خورید ، برخی عوامل خارجی مانند سیگار کشیدن ، استرس ، کم خوابی یا آلودگی بیش از حد می تواند باعث جوش زدن پوست حساس با بثورات شود و همچنین ممکن است مشکلات پوستی بزرگتری ایجاد کند.

9. از دستمال های پاک کننده صورت استفاده کنید:

به جای استفاده از حوله های تند ، سعی کنید از دستمال مرطوب صورت که فقط باید روی پوست خود بمالید استفاده کنید تا اینکه آن را بمالید.

10. مراقبت کلی از پوست حساس:

نه فقط صورت شما ، تمام بدن شما نیاز به عشق و مراقبت دارد. از ژل دوش و مرطوب کننده های دوست داشتنی که مناسب پوست شماست استفاده کنید تا نرم و لطیف شود.

پوست هر کسی تا حدی حساس است اما برخی بیشتر از دیگران حساسیت را تجربه خواهند کرد. متوجه خواهید شد که پوست شما قرمز می شود و خیلی زود تحریک می شود و گاهی منجر به برجستگی های کوچک و تن و بافت ناهموار می شود . این افزایش ناگهانی اغلب توسط کوچکترین چیز (حتی پاک کردن آرایش) ایجاد می شود ، اما اگر نسبت به محصولاتی که استفاده می کنید یا نحوه استفاده از آنها پرخاش می کنید ، رایج تر است. از آنجا که پوست حساس همچنین می تواند همزمان خشک/چرب/مستعد آکنه باشد ، حفظ یک روال ثابت و موثر برای حفظ آرامش ، شفافیت و تعادل بسیار مهم است. 

11. لوازم آرایشی را با دقت انتخاب کنید:

همیشه محصولات آرایشی و بهداشتی را انتخاب کنید که  فاقد عطر هستند ،  زیرا اکثر لوازم آرایشی با عطر ممکن است بر روی پوست حساس شما واکنش نشان داده و مشکل ایجاد کنند. اگر محصولاتی با برچسب "بدون رنگ مصنوعی" را انتخاب کنید بسیار بهتر است  .

12. از محصولات با احتیاط استفاده کنید:

هرگز روی محصولات جدید آزمایش نکنید ، مخصوصاً قبل از گردش یا مهمانی. آنها ممکن است وضعیت پوست شما را بدتر کنند و ظاهر کلی را خراب کنند. همیشه به سراغ محصولاتی بروید که قبلاً تجربه کرده اید یا محصولاتی که متخصص پوست تجویز کرده است.


13. از عوامل پاک کننده ملایم استفاده کنید:

از استفاده از صابون ها و شوینده های صورت حاوی مواد شیمیایی و نگهدارنده های سخت خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خشک شدن و آسیب رساندن به پوست حساس شما شود. به جای آن از پاک کننده های ملایم ضد حساسیت استفاده کنید.

14. تونر موثر:

از تونرهای الکلی برای پوست خود استفاده نکنید. با استفاده از یک تکه پنبه تمیز ، گلاب تازه را روی پوست خود بمالید.

15. ماست + جو دوسر:

ماست و بلغور جو دوسر را می توان با هم مخلوط کرد و ماسک صورت خانگی برای انواع پوست های حساس تهیه کرد. آنها سلولهای مرده را به آرامی از بین می برند و بدون برطرف کردن رطوبت برنزه می شوند. استفاده منظم از آن پوستی بی عیب و نقص به شما می دهد.

 

16. بیشتر آب بنوشید:

نکته آخر اینکه آب زیادی بنوشید. آیا نشنیده اید که آب باعث درخشندگی و زیبایی پوست می شود؟

نکات ذکر شده را رعایت کنید و به طور طبیعی با حساسیت پوست مبارزه کنید!

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری